درخواستی از دستگاه‌های نظارتی؛
می‌گویند که فلسفه ایجاد (جهاد‌دانشگاهی) اشاعه تفکر «ما می‌توانیم» است. این مهم در استان پهناوری همچون کرمان تا چه میزان توسط واحد جهاد دانشگاهی محقق شده است؟
کد خبر: ۷۶۵۴۳۰
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۰ 23 July 2019

به گزارش تابناک کرمان به نقل از کرمان نو، حضور بیش از 20 ساله رضا کامیاب بر صندلی مدیریت جهاد‌‌ دانشگاهی تا چه اندازه در رسیدن به اهداف جهاد دانشگاهی استان کرمان کمک کرده است؟ نگاهی به نحوه اداره جهاد‌ دانشگاهی نشان از آن دارد که سوء مدیریت و توجه به نگاه خویشاوندی و رابطه‌ای بخش قابل توجهی از پرونده مدیر جهاد دانشگاهی را در کرمان شامل شده است.

کامیاب «جهاد‌‌‌دانشگاهی» را به کجا برده؟!

می‌گویند که فلسفه ایجاد (جهاد‌دانشگاهی) اشاعه تفکر «ما می‌توانیم» است. این مهم در استان پهناوری همچون کرمان تا چه میزان توسط واحد جهاد دانشگاهی محقق شده است؟
حضور بیش از 20 ساله رضا کامیاب بر صندلی مدیریت جهاد دانشگاهی تا چه اندازه در رسیدن به این هدف در استان کرمان کمک کرده است؟ نگاهی به نحوه اداره جهاد دانشگاهی نشان از آن دارد که سوء مدیریت و توجه به نگاه خویشاوندی و رابطه‌ای بخش قابل توجهی از پرونده مدیر جهاد دانشگاهی را در کرمان شامل شده است.
در حالی که کامیاب موفق شده در فضای پیش آمده در باب معین‌های اقتصادی در استان نام خود را با دستاویز «اقتصاد مقاومتی» در میان نام معین های اقتصادی به نام معین شهرستان کرمان جا دهد که هیچ عملکرد شفاف و روشنی از این نهاد در این رابطه در دسترس نیست.
جهاد دانشگاهی کرمان در حالی «معین اقتصادی» است که حقوق و حق الزحمه‌های ناچیز مربیان و کارکنان زیر مجموعه جهاد دانشگاهی با تأخیر چند ماهه پرداخت می‌شود!.
پس از رفتن مظفر اسکندری از جهاد دانشگاهی وی سعی کرد سکان مدیریت را به یکی از نزدیک‌ترین دوستانش واگذار کند. با کوچ مظفر به آن سوی مرزها بود که کامیاب به صندلی ریاست رسید و تا به امروز از مدیریت جهاد دانشگاهی دل نکنده است.
چیدن مهرهای نسبی و سببی در قسمت‌های مختلف اداری شیوه اداره جهاد دانشگاهی کرمان را با شبه روبه‌رو کرده است. نگاهی به لیست بیمه کارکنان اسامی افرادی که برای انجام پژوهش‌ها معرفی می‌شوند تردیدها در خصوص مدیریت طایفه‌ای را به یقین نزدیک می‌کند.
مشخص است ابهامات مدیریتی در این واحد علمی پژوهشی در ابعاد مختلف قابل توجه به نظر می‌رسد. از سویی حضور بیش از دو دهه یک نفر در صندلی مدیریت هم نشان می‌دهد دل بستن به نظارت عالی جهاد دانشگاهی در تهرآن هم انتظاری بیهوده است. هر چند بازرسی‌های از واحد کرمان انجام شده که نتیجه آن ثمری برای واحد نداشته است.
ناگفته پیداست کسی که با تغییر دولت‌ها توانسته صندلی مدیریت را حفظ کند حتماً توانایی‌های قابل توجهی دارد، اما برای اینکه افکار عمومی هم در جریان ابعاد این توانایی قرار بگیرند بهتر است ناظری فراتر از جهاد دانشگاهی مرکز به مسأله ورود کند.
لذا از سازمانهای نظارتی استانی سازمان بازرسی کشور، دادستان محترم تقاضا می‌شود با توجه به مراجعه کارکنان جهاد دانشگاهی به مراجع مختلف و شکایات آنها از وضعیت موجود به مسأله ورود کرده و موجب شفافیت و رفع ابهام شود.
موارد مختلفی همچون رد کردن بیمه برای برخی افراد خارج از جهاد دانشگاهی، بکار گیری خویشاوندان در سمت‌های مختلف ،ابهام در هزینه‌های پژوهشی و… از مواردی هستند که به نظر می‌رسد با ورود دستگاهای نظارتی رنگ شفاف به خود بگیرد.
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار