رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در نامه‌ای به استاندار کرمان خواستار شد؛
رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم کرمان و راور در خانه ملت در پی برگزاری جلسه ای با حضور کثیری از روسا و ورزشکاران هیات های ورزشی و دکتر کامیاب مقدس رییس جهاددانشگاهی استان کرمان و با توجه به موافقت ورزشکاران استان؛ در نامه ای به دکتر فدائی استاندار کرمان خواستار تدوین طرح آمایش سرزمینی در حوزه ورزش توسط جهاددانشگاهی استان با کارفرمایی اداره کل ورزش و جوانان استان و با مشارکت شرکت های صنعتی، شد.
کد خبر: ۷۶۵۷۶۲
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۴ 24 July 2019

به گزارش تابناک به نقل از رصد کرمان، پروفسور "محمدمهدی زاهدی" در نشست با جمعی از خبرگان ورزش استان با بیان اینکه طرح های آمایش سرزمینی در حوزه های مختلف بهداشتی، توسعه کشاورزی و… انجام گرفته یا در حال انجام است اما متأسفانه تدوین طرح آمایش سرزمینی در حوزه ورزش مورد غفلت قرار گرفته است اظهار کرد: باید آمایش سرزمینی در حوزه ورزش استان انجام شود تا براساس آن نقشه راه و افق 10 ساله توسعه ورزش استان ترسیم گردد که با توجه به اجرای موفق طرح آمایش سرزمینی استان توسط جهاددانشگاهی کرمان، موضوع موافقت خبرگان و پیشکسوتان ورزش استان با تدوین این طرح توسط این نهاد انقلابی و فرهنگی به استاندار کرمان اعلام شده است.

تدوین طرح آمایش سرزمینی در حوزه ورزش استان توسط جهاددانشگاهی

وی با تأکید بر اینکه لازم است در سراسر استان مطالعه ای صورت گیرد و نقاط قوت و نقاط ضعف شناسایی شده و بر اساس آنها برنامه ریزی شده و چشم اندازی در نظر گرفته شود افزود: در طرح آمایش سرزمین ورزشی بحث عدالت محوری حاکم است. یعنی در هر نقطه و بر اساس ظرفیت همان نقطه باید برنامه ریزی و اقدام صورت گیرد. چشم انداز ورزشی می تواند بین المللی هم باشد یعنی افقی در نظر گرفته شود که یک گروه کرمانی تا 20سال آینده به قهرمانی آسیا در یک رشته ورزشی برسد.
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه برای اجرای صحیح و قدرتمند این طرح لازم است شورای ورزش استان با ریاست استاندار پای کار آمده و اداره ورزش و جوانان نیز اجرای آن را به عهده داشته باشد اظهار کرد: شورای ورزش نیز باید بتواند همه دستگاه های خصوصی و دولتی را به سمت پشتیبانی از ورزشکاران سوق دهد و با توجه به تدوین سند آمایش استان توسط جهاددانشگاهی استان پیشنهاد می کنیم تدوین این طرح نیز توسط این نهاد انجام گیرد.
رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: سیاسی کاری نباید در ورزش داخل شود و این مهم با حمایت جامعه ورزشکاران صورت خواهد گرفت؛ اشکالاتی که با تغییر مدیران پیش می آید به علت نبود برنامه است که متأسفانه در خصوص ورزش برنامه ریزی لازم صورت نگرفته است و وقتی برنامه ای تدوین شد و صورت گرفت جامعه ورزشکاران باید مطالبه داشته تا برنامه محقق شود.
 در این نشست همفکری و مشورتی جمعی از خبرگان و پیشکسوتان ورزش استان؛ شرکت کنندگان ضمن گفت و گو و تبادل نظر، بر وجود یک نقشه راه برای ورزش استان اتفاق نظر داشتند که در همین راستا نیز پروفسور زاهدی بر مشارکت همه نهادها در راستای تدوین این طرح تاکید کرد.
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار