کتاب زندگی آیت الله جعفری با عنوان سید صدق و صفا امروز (شنبه) در آیین پاسداشت نیم قرن خدمات صادقانه وی رونمایی شد.
کد خبر: ۷۶۶۲۹۹
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۸ 27 July 2019

به گزارش تابناک کرمان به نقل از ایرنا، همچنن مستند رادیویی "آرام از او" و مستند تلویزیونی "سید جسارت" نیز در آیین پاسداشت نیم قرن خدمت صادقانه آیت الله جعفری رونمایی شد.
تمبر یادگاری آیت الله سید یحیی جعفری نیز در پایان این آیین رونمایی شد و به امضا حضار رسید.
هدیه و لوح تقدیری نیز از طرف حاج قاسم سلیمانی و برخی افراد از جمله نمایندگان استان کرمان در مجلس شورای اسلامی، رئیس کل دادگستری و استاندار خراسان رضوی، تقدیم آیت الله سید یحیی جعفری نماینده سابق ولی فقیه استان کرمان شد.
نماینده سابق ولی فقیه در استان کرمان نیز ضمن نقل روایت از امام حسن مجتبی (ع) گفت: از راه عقل، دنیا و آخرت انسان تامین می شود.
آیت الله سید یحیی جعفری افزود: امام حسن مجتبی (ع) در عبارت دیگر می فرمایند: هیچ بی نیازی بالاتر از عقل نیست و هیچ چیزی مانند خوشرویی زندگی انسان را شیرین نمی کند.
وی همچنین از شرکت کنندگان مختلف آیین پاسداشت تقدیر کرد.
امام جمعه سابق کرمان از حاج قاسم سلیمانی و استاندار اسبق، سابق و فعلی کرمان و امام جمعه فعلی کرمان نیز تقدیر کرد و افزود: بدون تعارف حجت الاسلام علیدادی سلیمانی مصداق بازر عالم ربانی است.
آیین پاسداشت خدمات آیت الله سید یحیی جعفری امام جمعه و نماینده ولی فقیه سابق استان کرمان با حضور سردار سرلشکر حاج قاسم سلیمانی، رئیس دفتر مقام معظم رهبری و جمعی از مسئولان کشوری و لشکری لحظاتی پیش در کرمان آغاز شد.
همچنین سید محمود دعایی، حجتی کرمانی و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، نماینده ولی فقیه در استان، استاندار، نمایندگان مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری و جمعی از مسئولان کشوری و استانی امروز در آیین پاسداشت نیم قرن خدمات آیت الله جعفری شرکت دارند.
مصلای بزرگ امام علی (ع) شهر کرمان امروز شاهد قدردانی و قدرشناسی مسئولان و اهالی دیار کریمان از نیم قرن خدمات صادقانه آیت الله سید یحیی جعفری نماینده سابق ولی فقیه در این استان است.
حضور استاندار سابق کرمان در آیین تجلیل از امام جمعه سابق کرمان و همچنین حضور و حضور گسترده مدیران استانی حکایت از محبوب بودن نماینده سابق ولی فقیه در استان کرمان بین مسئولان دارد.
از حجتی کرمانی نخستین امام جمعه کرمان در سالروز اقامه نخستین نماز جمعه در کشور همزمان با پنجم مرداد ماه تجلیل شد.
رئیس دفتر مقام معظم رهبری شبانگاه جمعه به همراه حجج الاسلام حجتی کرمانی و حجت الاسلام دعایی با استقبال نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه، استاندار کرمان، معاونین استانداری، پورابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، معاون سازمان مدیریت بحران کشور و جمعی از مسوولان کشوری و استانی از حجت الاسلام و المسلمین محمدی گلپایگانی که به منظور شرکت در آیین پاسداشت نیم قرن خدمت حضرت آیت الله جعفری وارد فرودگاه کرمان شد استقبال کردند.
آیت الله سید یحیی جعفری متولد ۱۳۱۰، روستای جور در شهرستان کوهبنان کرمان مجتهد شیعی و امام جمعهٔ سابق شهر کرمان و سابق بر این نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان کرمان بود که در ۲۸ تیر ۱۳۹۶ از این سمت استعفا داد و در نهایت  سه آذر ۹۶ کناره‌ گیری کرد.
آیت الله جعفری از سال ۱۳۵۹، توسط بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران به این سمت منصوب شده‌ بود.
وی علت استعفای خود را کهولت سن اعلام کرده بود.
آیت الله جعفری مشی اعتدالی داشته و همواره از مجادلات سیاسی پرهیز می‌کرد.
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار