مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد گفت: مسیر تبادل فرهنگی شهرهای یزد و بم به منظور ارتباطات بیشتری فرهنگی و هنری احیاء می شود.
کد خبر: ۷۶۸۲۴۲
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۱ 02 August 2019

به گزارش تابناک کرمان مجید جوادیان زاده روز سه شنبه در مراسمی با عنوان تبادل فرهنگی و هنری بم و یزد با عنوان «  فضای آشنا » که با حضور جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر بم و جمعی از مسوولان این شهر در یزد برگزار شد افزود: در این مسیر دفاتری راه اندازی می‌شود تا تعاملات فرهنگی، اجتماعی و هنری بیشتری بین ۲ منطقه فراهم  گردد و این مسیر با همکاری اداره‌های کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌های یزد و کرمان ایجاد می‌شود.

وی همچنین از ایجاد مسیر تبادلات فرهنگی یزد و فارس خبر داد و اظهار داشت: در این مسیر در ابرکوه و آباده فارس  ،دفاتری راه اندازی می‌شود.
جوادیان زاده ادامه داد: جوامع انسانی باید برای پاسداری از هویت اجتماعی و فرهنگی خود تلاش و آنها را به جوامع دیگر معرفی کنند.
وی خاطر نشان کرد: مدیران شهری و فرهنگی باید در موضوع هویت فرهنگی، بازآفرینی داشته باشند و دائم آنها را به خاطر بیاورند تا به فراموشی سپرده نشوند.
جوادیان زاده تصریح کرد: بازآفرینی موجب انگیزه ، شناسایی طرفیت‌ها و به نمایش گذاشتن شکوه تمدن‌ها می‌شود.
وی ادامه داد: یزد و بم از لحاظ فرهنگی نقاط مشترکی با هم دارند، امیدواریم با ارتباطات بیشتر زمینه توسعه فرهنگی بیشتری بین این ۲ شهر فراهم شود.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد خاطرنشان کرد: فرهنگ امری پیچیده‌ای است که بایستی ابعاد مختلف آن را نهادهای مختلف، سازمان‌های غیر دولتی فرهنگی، رسانه‌هاو فعالان اجتماعی مورد بحث و گفت و گو قرار دهند و معرفی کنند.
جوادیان زاده گفت: شهر بر اساس فرهنگ و هنر باید بازسازی و بازخوانی شود یعنی ما در هر گوشه شهر دغدغه‌های فرهنگی و هنری داشته باشیم و آن را در بین مسئولان تقویت کنیم.
انتهای پیام/*

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار