امام جمعه جیرفت گفت: با ابراز تاسف آب منطقه‌ای کرمان به‌جای برنامه‌ریزی برای لایروبی، بغل‌بندی و ایمن سازی رودخانه‌ها در جیرفت، طرح بسیار ناجوانمرادنه‌ افزایش حریم و بستر رودخانه‌ها را داده‌اند.
کد خبر: ۷۶۸۲۴۹
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۷ 02 August 2019

به گزارش تابناک کرمان به نقل از فارس، حجت‌الاسلام رضا سعادت‌فر ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه با بیان اینکه امروزه طرح حذف ۴ صفر از ریال مملکت و تبدیل واحد ریال به تومان را دادند، اظهار داشت: سوال اساسی اینکه این کار چه دردی از جامعه را درمان می‌کند؟ تغییر قیمت کالا از ۱۰۰۰ به یک تومان چه تغییری در قدرت خرید مردم خواهد داشت؟ الا اینکه هزینه‌ای بر جامعه تحمیل شود تا پول و سکه جدید ضرب شود.

انتقاد امام جمعه جیرفت از طرح افزایش حریم رودخانه‌ها

وی با اشاره به اینکه در هفته گذشته در شهر جیرفت یک دختربچه‌ ۲ یا ۳ ساله در دامان مادرش و بر اثر چند قطره باران و سیل ناشی از آن، جان خودش را از دست داد و این حادثه دلخراش و سخت بوده و بعد از چند روز جسد او پیدا شد، افزود: به خانواده‌ این طفل تسلیت می‌گوییم و از مسئولین می‌خواهیم که بررسی کنند که علت چیست و اگر سیل‌هایی مثل خوزستان بیاید چه اتفاقی خواهد افتاد؟
امام جمعه جیرفت ادامه داد: متاسفانه آب منطقه‌ای کرمان در سال‌های گذشته هیچ برنامه‌ جامع و قابل توجهی را برای ایمنی، بغل‌بندی و لایروبی رودخانه‌های شهرستان جیرفت و بلکه رودخانه‌های جنوب استان نداشته و اوج بحران آنجا نمایان می‌شود که رودخانه‌ شور در برخی از نقاط ۸ متر از کف سطح شهر بالاتر است و رودخانه به شهر تسلط دارد.
وی گفت: با ابراز تاسف آب منطقه‌ای کرمان به‌جای برنامه‌ریزی برای لایروبی، بغل‌بندی و ایمن سازی رودخانه‌ها در جیرفت، طرح بسیار ناجوانمرادنه‌ افزایش حریم و بستر رودخانه‌ها را داده‌اند.
سعادت‌فر تصریح کرد: در رودخانه‌ هلیل ۲۰۰ متر بستر در عرض و ۶۰ متر حریم را افزایش دادند و برای رودخانه‌ ملنتی ۱۷۰ تا ۱۸۰ متر حریم قرار دادند و این بدان معناست که حدود ۴۰۰ هکتار از زمین‌های شهرستان جیرفت که در اختیار مردم است را حریم رودخانه قرار داده‌اند و علی‌رغم تذکر و پیگیری‌های قبلی به شهرداری نیز ابلاغ شده است و در نتیجه خانه و زندگی مردمی که در این حریم قرار گرفته، اگر تصمیم به ساخت و ساز یا تغییر کاربری یا معامله داشته باشند، به آنها مجوز نمی‌دهند.
امام جمعه جیرفت ادامه داد: این کار از جهت مالی، بار سنگینی برای دولت دارد و دولت باید این خسارت را به مردم بپردازد و در حالی که وظیفه‌ آب منطقه‌ای کرمان است که برای لایروبی، بغل‌بندی و ایمن سازی رودخانه‌ها برنامهریزی کند و هزینه‌ی آن را از محل ایجاد طرح‌های جذاب گردشگری در حریم رودخانه‌ها تامین کند.
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار