قابل توجه شهرداری کرمان؛
با پادرمیانی دیگران جنازه را به ما نشان دادند که دیدیم بله جنازه خواهرم است که اگر خدای نکرده چند دقیقه دیرتر رسیده بودیم جنازه دفن شده بود دیگر باید دنبال مراحل قانونی و نبش قبر ... می‌بودیم خلاصه اینکه ما دوباره جنازه را برگرداندیم بهشت زهرا و بقیه مراسم با تاخیر زیاد انجام شد .
کد خبر: ۷۶۹۲۹۹
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۲ 05 August 2019

به گزارش تابناک کرمان، بعد از اینکه با خبر شدیم در غسالخانه کرمان جنازه‌ای اشتباهی تحویل خانواده‌اش داده شده و مسائل و مشکلاتی ایجاد کرده بر آن شدیم که با خانواده این عزیز تازه از دست رفته گفتگویی داشته باشیم و ماجرا را از زبان ایشان بشنویم.
آقای حسین پور که تازه داغدار خواهر خود شده بود دعوت ما را پذیرفتند و به دفتر ما آمدند.
و اما ماجر از زبان ایشان :
" چند روز قبل خواهرم را از دست دادیم جنازه ایشان را به سردخانه بهشت زهرا کرمان ( واقع در جاده جوپاری ) تحویل دادیم که روز بعد ، بعد از مراحل اداری کفن و دفن انجام بدهیم. صبح روز بعد هنگامی که تمامی اقوام و آشنایان حتی از سایر استانها جمع شده بودند که مراسم تشیع جنازه انجام شود. با کمال ناباوری متوجه شدیم که جنازه‌ای که به ما تحویل داده‌اند خواهر بنده نیست و جنازه در بهشت زهرا نیست بعد از پیگیری ها متعدد احتمال دادند اشتباهی تحویل داده شده است همه آشنایان که آنجا حضور داشتند معترض شدند و بلوایی بود مراسم به هم خورد ... بعد از پرس و جو به ما گفتند قبل از شما جنازه‌ای تحویل دادیم احتمالاً همان جنازه از شما بوده ما فورا خودمان را به مسجد صاحب الزمان رساندیم خدا رو شکر هنوز جنازه دفن نشده بود متأسفانه خانواده‌ای که اشتباه جنازه را تحویل گرفته بودند قبول دار نمی‌شدند که جنازه اشتباه است و حاضر به نشان دادن جنازه به ما نبودند نه تنها مراسم تشیع جنازه خواهرم به هم خورده بوده بلکه مراسم تشیع جنازه آن خانواده‌ هم بهم خورد و تمامی افراد سردرگم و حیران شده بودند با پادرمیانی دیگران جنازه را به ما نشان دادند که دیدیم بله جنازه خواهرم است که اگر خدای نکرده چند دقیقه دیرتر رسیده بودیم جنازه دفن شده بود دیگر باید دنبال مراحل قانونی و نبش قبر ... می‌بودیم خلاصه اینکه ما دوباره جنازه را برگرداندیم بهشت زهرا و بقیه مراسم با تأخیر زیاد انجام شد.
مسئول غسالخانه: مقصر خانواده است که جنازه را اشتباهی شناسایی و تحویل گرفتند!
جالب اینکه مسئول بهشت زهرا خانواده ای که جنازه را تحویل گرفتند و برای دفن برده بودند را مقصر می دانست مگر جز این است که با سیستمی شدن ادارات تمام امکانات بروز شده حتی بهشت زهرا ، جنازه ها را طبق روال قانونی خود و بر اساس کد و شماره نامه که از قبل داده اند تحویل می دهد؟ حال آنکه اگر جنازه ای قابل شناسایی نباشد به هر خانواده که آمد ادعا کرد جنازه مال خودشان است آن را تحویل می دهند ؟ اگر کسی براساس قصد و سوء خاصی جنازه ای را شناسایی کند باز به او جنازه را تحویل می دهند ؟؟ اخر این چه منطق و قانونی هست ! به ما می گویند قبلا سابقه نداشته ، الان که سابق دار شده ریشه این مشکل کجاست ! چرا این اتفاق افتاده ؟ چرا بهشت زهرا یا شهرداری کرمان که در رأس آن است اشتباه را نمی پذیرد و خیلی راحت از کنار آن می گذرد انگار که چیزی نشده . من این مورد را عنوان کردم که جلوی این اشتباهات گرفته شود قانونی نقص دارد اصلاح شود مسئول کار دیده تری باید بکار گرفته شود خوب اینکار صورت بگیرد خدای ناکرده این اشتباهات تکرار نشود خانواده های داغ دیده شرایط روحی مناسبی ندارند که بخواهند با این چنین مسائل و مشکلاتی مواجه بشوند " .
آقای حسین پور در پایان گفت: ضمن تشکر از این که حرف های بنده را شنیدند تا اطلاع رسانی بشود امیدوارم این چنین اشتباهات فاحشی نه در بهشت زهرا و غسالخانه و نه در هیچ دستگاه اداری دیگری تکرار نشود .
حال ضمن تسلیت این داغ به خانواده حسین پور و اقوام و آشنایان ایشان طبق وظیفه رسانه ای منتظر پاسخگویی دستگاه های مربوطه به ویژه شهرداری کرمان در این زمینه هستیم.
شایان ذکر است خبرنگار ما طی چندین مرتبه تماس تلفنی خواستار پیگیری موضوع از روابط عمومی و یا دیگر مسئولان بهشت زهرا و غسالخانه کرمان شدند اما متأسفانه همکاری صورت نپذیرفت.
خبرنگار: کمالی فرد
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار