کد خبر: ۷۷۲۰۶۸
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۹ 15 August 2019

رئیس کمیسیون آموزش مجلس از برگزاری نخستین جلسه اجرای سند مهندسی فرهنگی جمهوری اسلامی پس از هفت سال خبر داد و گفت: عقیم ماندن اجرای سند مهندسی فرهنگی یکی از دلایلی است که باعث شد تا انسجام خوبی در حوزه فرهنگی کشور اتفاق نیفتد.

به گزارش تابناک کرمان به نقل از تسنیم، محمدمهدی زاهدی امروز در جلسه شورای معاونان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با اشاره به آخرین وضعیت تالار مرکزی شهر کرمان اظهار داشت: این پروژه حتما باید امسال به پایان برسد و در سطح وزارتخانه این مسئله پیگیری می‌شود.

رئیس کمیسیون آموزش مجلس: اجرای سند مهندسی فرهنگی در کشور عقیم مانده است

وی با بیان اینکه دشمنان نظام و انقلاب کمر به استحاله نظام از درون بستند گفت: دشمنان ما به خوبی دریافتند که هر گونه تحرک نظامی علیه کشور ما نه‌تنها برای آنها هیچ دستاوردی ندارد که موجب وحدت ملی شده و در نهایت به ضرر آنها تمام می‌شود.
رئیس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دشمنان در این استحاله مسائل فرهنگی و سپس مسائل اقتصادی را در برنامه دارند افزود: دشمنان ما هم فهمیده‌اند که برای ضربه به انقلاب و نظام باید در بعد فرهنگی جامعه ورود کرده و برای تغییر فرهنگ مردم اقدام کنند.
وی با بیان اینکه هفت سال قبل سند مهندسی فرهنگی جمهوری اسلامی تصویب شد و قرار شد تا در دولت بعد اجرا شود گفت: به هر دلیلی این سند تاکنون عملیاتی نشده است و یکی از دلایلی که باعث شد تا انسجام خوبی در حوزه فرهنگی کشور اتفاق نیفتد همین عقیم ماندن اجرای سند مهندسی فرهنگی است.
زاهدی به تاکیداتی که به اجرای این سند وجود دارد و تذکراتی که به رئیس جمهور و همچنین در جلسلات شورای عالی انقلاب فرهنگی داده شده اشاره کرد و افزود: مقرر شده که نخستین جلسه اجرای سند مهندسی فرهنگی جمهوری اسلامی به‌زودی برگزار شود.
وی با ابراز امیدواری از اینکه اجرای این سند منجر به انسجام و وحدت در حوزه سیاستگذاری و اجرا بین نهادها، سازمان‌ها و تشکیلات فرهنگی کشور شود گفت: 17 نهاد ملی در کشور به صورت رسمی در حوزه فرهنگی داریم که گاهی ممکن است که اثرات اجرایی اقدامات آنها کار یکدیگر را خنثی کند به جای آنکه هم‌افزایی داشته باشند.
رئیس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی مهمترین بحث در سند فرهنگی مهندسی را ایجاد هم‌افزایی دانست و تصریح کرد: باید تا می‌توانیم سازماندهی حوزه فرهنگی را ساندویچی کرده و به جای آن تعداد نهادهای مختلف فرهنگی را کم کرده و تقسیم کار انجام شود.
وی با بیان اینکه امروز دغدغه بودجه مطرح شد افزود: زمانی که تعداد دستگاه‌ها در این حوزه کمتر شود به نهادهای دیگر سهم بیشتری از بودجه می‌رسد و از سوی دیگر سیاستگذار کلان کشور که همان شورای عالی است جهت‌دهی بهتری داشته و اقدامات انجام شده در این حوزه اثردهی بیشتری دارد.
زاهدی با اشاره به اینکه امام جمعه کرمان موضوع تشکیل قرارگاه فرهنگی را در استان مطرح کردند گفت: این قرارگاه می‌تواند برش استانی سند مهندسی فرهنگی باشد و ما نباید منتظر اجرای نقشه سند در سطح کلان باشیم تا دستوالعمل آن به استان‌ها ابلاغ شود.
وی با بیان اینکه این قرارگاه می‌تواند به صورت جدی کار کرده و ساماندهی فرهنگی استان را انجام دهد که لااقل همه در استان در حوزه فرهنگی یک حرف را بزنند گفت: باید تقسیم کار شده و قرارگاه تصمیم‌گیر نهایی بوده و مسئولیت همه مشخص باشد.
نماینده مردم استان کرمان در مجلس شورای اسلامی افزود: قرارگاه فرهنگی استان می‌تواند باعث هم‌افزایی بیشتر شده و سیاسگذاری، پاسخگویی و نظارت بهتری در حوزه فرهنگی استان را رقم بزند.
وی با بیان اینکه امیدواریم بتوانیم تحول فرهنگی را در استان رقم بزنیم گفت: ما در استان بحث تحول فرهنگی و چشم‌انداز مشخصی در این حوزه نداریم اینکه مسیر ما مشخص باشد و مشخص باشد که می‌خواهیم به کجا برسیم تا براساس آن تقسیم وظایف انجام شود.
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار