مراسم اختتامیه دومین جشنواره رسانه‌های برتر استان کرمان (قلم و عدالت) با حضور مسئولان کشوری و استانی در دادگستری کرمان برگزار شد.
کد خبر: ۷۷۲۸۸۶
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۱ 18 August 2019

به گزارش تابناک کرمان به نقل از میزان،  یدالله موحد در دومین جشنواره رسانه‌های برتر استان کرمان (قلم و عدالت) افزود: در حال حاضر ۳۸۹ نشریه و پایگاه خبری الکترونیکی در استان کرمان فعالیت دارند که از این تعداد ۱۰ روزنامه، ۱۰۸ هفته نامه، ۴۸ دو هفته نامه، ۶۳ ماهنامه، دو فصلنامه و دو سالنامه و ۱۰۲ پایگاه خبری هستند.
وی با تاکید بر این مطلب که استان کرمان از تعداد رسانه رتبه نخست کشوری را به خود اختصاص داده است، گفت: هدف از برگزاری جشنواره قلم و عدالت تقریب و نزدیک کردن اصحاب رسانه و کارگزاران عرصه عدالت با یکدیگر، ایجاد رقابت سالم و اصولی در حوزه قضایی و حقوقی و ایجاد زمینه آموزش و بالا بردن آگاهی‌های حقوقی و قضایی مردم بوده است.
رئیس کل دادگستری استان کرمان، ایجاد انگیزه برای رسانه‌های حوزه قضایی و تلاش برای بالا بردن سطح علمی اصحاب رسانه را از دیگر اهداف جشنواره قلم و عدالت برشمرد و ادامه داد: کشف استعداد‌های برتر، تربیت خبرنگاران حقوقی و قضایی، حمایت از خبرنگاران و روزنامه نگاران و تحقق آزادی مطبوعات و رسانه‌ها از جمله دیگر اهداف جشنواره قلم و عدالت به شمار می‌رود.
موحد با اشاره به این مطلب که قدردانی و ارج نهادن به تلاش‌ها و خدمت‌رسانی اصحاب رسانه در کاهش جرم و دعاوی تاثیرگذار است، عنوان کرد: جشنواره قلم و عدالت با موضوعاتی از جمله تبین سیاست‌ها و اهدف قوه و دادگستری استان کرمان، پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی، تبیین نقش وکلا و کارشناسان در حوزه عدالت، نقش دفاتر اسناد رسمی و کانون سردفتران در کاهش ورودی پرونده‌ها از برگزار شده است.
عالی‌ترین مقام قضائی استان کرمان با بیان اینکه آثار ارائه شده از سوی رسانه‌ها به جشنواره قلم و عدالت در زمینه‌هایی از جمله خبر گزارش و مصاحبه مورد ارزیابی قرار گرفته است، گفت: ستاد بزرگداشت هفته قوه قضائیه استان کرمان به ویژه روابط عمومی دادگستری استان از برگزارکنندگان جشنواره قلم و عدالت هستند.

رسانه‌ها در هدایت جامعه به سمت خوبی‌ها نقش پررنگ تری داشته باشند

حجت الاسلام حسن علیدادی سلیمانی در دومین جشنواره رسانه‌های برتر استان کرمان (قلم و عدالت) از ریاست کل دادگستری استان کرمان به عنوان چهره‌ای فرهنگ گستر و علم دوست یاد کرد و ادامه داد: وقتی خداوند به قلم سوگند یاد می‌کند، به معنای ارزش و جایگاه آن در هدایت جامعه به سمت کمال است.
وی بیان کرد: خداوند انسان را به نحوی خلق کرده که با استفاده از شنیدن و خواندن (دیدن) می‌تواند علم خود را افزایش داده و اطلاعات زیادی را کسب کند.
نماینده، ولی فقیه در استان کرمان با اشاره به این مطلب که هر علمی در نگاه دینی نافع و هر اطلاعاتی ارزشمند نیست، تاکید کرد: گفت: بیان و قلم دو راه صادرات اندیشه از فردی به فرد دیگر است.
حجت الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی خاطرنشان کرد: خداوند قدرت تجزیه و تحلیل را به عنوان یک میزان برای آدمی قرار داده تا بدانیم کدام کالا ناسالم و کدام کالا سالم است.
وی تصریح کرد: دیدن، شنیدن، نوشتن و گفتن زمانی ارزشمند است که در اختیار عقل، تحلیل و تجزیه با نگاه عدالت محور قرار گیرند و در این زمان است که رسانه به رسالت اصلی خود دست یافته و به جایگاه واقعی خود دست می‌یابد.

دکترین قوه قضائیه در دوره جدید ارتباط جدید و موثر با اصحاب رسانه است

آزاد ابراهیم زادگان در دومین جشنواره رسانه های برتر استان کرمان با عنوان قلم و عدالت با تاکید بر اینکه دیدگاه و نگاه ریاست کل دادگستری استان کرمان فرهنگی است، افزود: سعی می کنیم ارتباطات در قوه قضائیه را به سمتی ببریم که بتوانیم یک ارتباط موثر با جامعه رسانه ای داشته باشیم و در این رابطه خط قرمزها، امنیت ملی و مبانی اساسی قانونی برقرار است و ارتباط و روح تعامل با نگاه مثبت به پیش می رود.
وی خاطرنشان کرد: اولین دیدارهای ریاست قوه قضائیه با اصحاب رسانه بوده است و برخورد ایشان با اصحاب رسانه در ابتدای ورود گذشت از شکایاتی بود که قوه قضائیه از برخی نشریات داشته است که در این رابطه 27 مورد شکایت مطرح بوده است که پس گرفته شدند.
رئیس مرکز رسانه قوه قضائیه عنوان کرد: علاقه ما به شدت به ارتباط گیری، تعامل و رساندن فضای تنش به حداقل ممکن و همکاری جدی برای اهداف بزرگی که در پیش داریم، است.
ابراهیم زادگان اظهارداشت: قوه قضائیه در ادبیات کنونی حرکت خود به سرمایه اجتماعی که بخش زیادی از آن در بخش رسانه است، توجه ویژه دارد و یکی از کانال های موثر ارتباط قوه قضائیه، ارتباط و افکار عمومی است.
وی یادآور شد: این فرض وجود دارد که در فضای رسانه ای موجود به دلیل شکل گیری موضوع شهروند خبرنگاری و پیدایش این مدل از کار رسانه ای، حرفه خبر و خبرنگاری تضعیف شده و یا رنگ باخته است اما واقعیت این است که شکل گیری شهروندخبرنگاری، به هیچ وجه مانع از موضوع مهم کار حرفه ای رسانه ای نشده است.
وی ادامه داد: تجربه جدی، حقیقی و در میدان کار نشان داده است که این فضای سرعت و هیجان در موضوع شهروند خبرنگاری نه تنها موضوع اقدامات رسانه ای حرف ای را تحت الشعاع قرار نداده بلکه گرانبهایی و ارزش های واقعی حرفه خبرنگاری را بیشتر نشان می دهد و گوهر ناب کار رسانه ای حرفه ای را به خوبی نشان می دهد.
رئیس مرکز رسانه قوه قضائیه گفت: با وجود تمامی سختی ها و فضاهای رسانه ای حجمی که با شکل گیری سرعت و فضای مجازی ایجاد شده است، کار حرفه ای رسانه ای شکل حقیقی و گرانبهاتری را به خود گرفته و در کنار آن، موضوع سرعت را به رسانه ها تحمیل کرده است.
وی گفت: واقعیت کنونی این است که جامعه ما به انسجام جامعه رسانه ای نیاز دارد و واقعا در فضای جدید کاری قوه قضائیه که دکترین احیای سرمایه اجتماعی در راس آن قرار دارد ، به دنبال آن هستیم دست خود را به سوی جامعه خدوم، زحمتکش و قانع رسانه ای دراز کرده و از آنها می خواهیم به ما در این عرصه کمک کنند.

مدیران مطالب دقیق و صحیح را در اختیار رسانه‌ها قرار دهند

محمدصادق بصیری در دومین جشنواره رسانه‌های برتر استان کرمان (قلم و عدالت) با تاکید بر این مطلب که در حوزه قضائی کار‌های بسیار بزرگی انجام شده است، تاکید کرد: اگر مردم به حقوق خود و به مبانی حقوق شهروندی آشنا باشند، اطاله دادرسی کمتر شده و توفیقاتی نصیب مردم می‌شود.
وی با اشاره به فعالیت مستمر رسانه‌های معاند برای بمباران شر و ایجاد هول و ترس در جامعه تاکید کرد: رسانه‌های متعهد باید به نوعی رفتار کنند که هول به مردم منتقل نشود و این موضوع به معنای آن نیست که واقعیت‌ها را به مردم اعلام نکنیم بلکه رسانه‌ها باید آورنده زیبایی‌ها باشند.
وی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران در حال حاضر در دوران شکوفایی قرار دارد و گام دوم انقلاب را آغاز کرده ایم.
معاون استاندار کرمان سالروز آغاز بازگشت آزادگان به کشور را گرامی داشت و تصریح کرد: ازادگان خیر را می‌شناختند و به آن عمل کردند.
بصیری با اشاره به این مطلب که آزادگان عالمان پایداری استقامت و دیانت بودند، تصریح کرد: رسانه‌های ما نیز می‌توانند چنین باشند.
مشاور استاندار کرمان در امور رسانه و روابط عمومی نیز با اشاره به ویژگی‌های قلم متعهد، گفت: تولیدات رسانه‌ای جنبه‌های مختلفی دارند و یکی از این جنبه ها، جنبه زیبایی شناسانه است.
عباس تقی زاده ادامه داد: در بسیاری از اوقات به زبان زمخت اداری روایتگری کرده و می‌خواهیم با مردم ارتباط بگیریم، اما براساس تغییرات ایجاد شده، نوع روایت بسیار بسیار در ایجاد ارتباط موثر است.
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار