رییس دانشگاه علمی کاربردی استان کرمان بااشاره به حضور افراد خبره و پیشکسوت در این دانشگاه گفت: برای رشته‌ها و هنر‌های اصیلی که به فراموشی سپرده شده اند دنبال افراد خبره برای تدریس و آموزش هستیم.
کد خبر: ۷۷۲۸۹۶
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۷ 18 August 2019

به گزارش تابناک کرمان به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محسن شمسی، رییس دانشگاه علمی کاربردی استان کرمان گفت: در حال حاضر در کرمان ۶۴ نفر خبره در رشته‌های مختلف به دانشجویان آموزش‌های لازم را ارائه می‌دهند.
او با اشاره به اینکه در ۱۶ مرکز فعال علمی کاربردی ۵ مرکز نوآوری وجود دارد افزود: دانشجویان می‌توانند ایده‌های خود را به این مراکز ارائه دهند.
استفاده از افراد خبره در دانشگاه جامع علمی کاربردی
او بیان کرد: از ایده‌های خوب استقبال می‌کنیم در همین راستا مراکز نوآوری در مراکز علمی کاربردی در حال راه اندازی هستند و افرادی که ایده‌های نو دارند می‌توانند به این مراکز مراجعه کنند که به صاحبان ایده‌ها برای گسترش و راه‌اندازی کسب و کار خود ۴۰ میلیون تومان تسهیلات با نرخ ۴ درصد اعطاء می‌شود.
شمسی تصریح کرد: امیدواریم تا یک سال آینده هر دانشگاه یک مرکز نوآوری داشته باشد.
او گفت: دانشگاه به چهار حوزه صنعت، کشاورزی، خدمات مدیریت، خدمات اجتماعی و فرهنگ و هنر تقسیم شده که باید به همه جنبه‌های آن پرداخته شود چراکه یک جامعه متوازن می‌تواند به پیشرفت برسد.
شمسی بیان کرد: دانشگاه علمی کاربردی براساس کارآفرینی و مهارت طراحی شده است تاعلم را به مهارت و شغل تبدیل کنند.
رییس دانشگاه علمی کاربردی استان گفت: مشکل اصلی جامعه بیکاری و کمبود شغل است که خود زمینه خیلی از انحرافات ازجمله اعتیاد و. رافراهم می‌کند لذا اگر کسی هنر و مهارتی داشته باشد بیکار نمی‌ماند و از آسیب‌های اجتماعی دور است.
شمسی افزود: در دانشگاه علمی کاربردی ۶۰ درصد کارعملی ۴۰ درصد تئوری است.
او تصریح کرد: آمار‌هایی خروجی فارغ التحصیلان این دانشگاه نشان می‌دهد که ۳۹ درصد از دانش‌آموختگان دانشگاه جامع علمی کاربردی در رشته تحصیلی خود مشغول به کار شده‌اند.
انتهای پیام/*
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار