قابل توجه استاندارکرمان؛
از بدو تأسیس دفتر سازمان مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان کرمان تاکنون تحت عنوان حق عضویت از اعضاء چه مبلغ پول دریافت شده و این دریافت‌ها چگونه هزینه شده‌اند؟
کد خبر: ۷۷۳۲۳۹
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۰ 19 August 2019

به گزارش تابناک کرمان، در معاونت‌های وزارت کشاورزی, سالهای 70 و 71 این ذهنیت شکل می‌گرفت که بایستی ، مشابه نظام مهندسی ساختمان، مهندسین و کارشناسان کشاورزی هم هویت پیدا کنند. بحث‌ها بسیار جدی و تعیین کننده و در مورد شکل کار و طراحی آن با جدیت جلساتی برگزار و پیگیری می‌گشت. خلاصه اینکه سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی معنی پیدا کرده رفته رفته در تهران و به دنبال آن در سراسر کشور شکل گرفته و نهادینه شد.
بدین ترتیب فارغ‌التحصیلان کشاورزی از این به بعد جایگاه پیدا می‌کردند یعنی علاوه براینکه در وزارت کشاورزی بکار گرفته می‌شدند، می‌توانستند با تلاش و فعالیت کارشناسی رسمی را اخذ و تا سطح ایجاد دفتر و انجام کار خصوصی ارتقاء یابند.
در استان کرمان هم به موازات سایر استان‌ها و هماهنگ با یک حرکت کشوری برنامه‌ریزی برای فارغ‌التحصیلان رشته‌های مختلف کشاورزی آغاز گردید.
پرداخت حق عضویت اساس ارتباط با سازمان و متناسب با شرایط مختلف نرخ و مبلغ آن تنظیم و به اعضاء ابلاغ می‌گردید. در این رابطه کارت‌هایی هم صادر تمدید ماهانه و سالانه آنها در گرو پرداخت به موقع حق عضویت و یا همکاری با سازمان بود.
تبلیغات برای چگونگی شخصیت بخشیدن به اعضاء فوق‌العاده قوی و در سطح بالا ولی اجرای تعهدات، قول و قرارهای سازمان نسبت به اعضاء همواره ضعیف و همراه با دنیایی از توجیهات نامتناسب بوده است. در استان کرمان این سازمان پیوندهای نامریی با سازمان جهاد کشاورزی استان و بتدریج بصورت مبلغی تام و تمام قبل از تحلیل درست و یا نادرست بودن امور مطالعاتی و اجرایی درآمده است.
روابط و چگونگی انتخاب رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی، تشکیل کانون‌های اجرایی و تصمیم‌گیری همه و همه حساب شده، قبل از اینکه اعضاء بخصوص کارشناسان کاردان که مراحلی پلکانی نظام مهندسی را طی کرده باشند، سلیقه ها، روابط حرف اول را می‌زنند. در اینجا سوالات ذیل مطرح است که امید است ریاست سازمان پاسخ جامع و منطقی به آنها بدهند.

1- آمار اعضاء سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان کرمان به تفکیک در رشته‌های مختلف چند نفر است؟
2- از بدو تأسیس دفتر سازمان تاکنون تحت عنوان حق عضویت از اعضاء چه مبلغ پول دریافت شده و این دریافت‌ها چگونه هزینه شده‌اند؟
3- قراردادهای بین سازمان جهادکشاورزی و نظام مهندسی چگونه و برای چه طرحهایی تنظیم و شکل می‌گیرند؟ به تفکیک از بدو تأسیس تاکنون لیست آنها شفاف اعلام گردد.
4- عملکرد نظام مهندسی در قبال طرحها چگونه است و دستورالعمل سازمان برای چگونگی مطالعه و اجرای طرح‌ها به چه صورت عملی میشده است؟
5- پرداخت‌های طرحها به مطالعه کنندگان درصدهای تخصیص داده شده به سازمان مرکزی و نیز سایر هزینه‌ها چگونه بوده است؟
6- قراردادهای منعقده آبیاری تحت فشار و امور آب و خاک با سازمان جهاد کشاورزی توسط چه افرادی قابلیت اجرایی پیدا می‌کنند؟ برای تمامی طرحهای به پایان رسیده تا این تاریخ همینطور پرداخت‌های آنها را لیست و اعلام نمائید.
7- صدور مجوزهایی که در حال حاضر وقت عمده کشاورزان و بهره‌برداران را بخود مشغول نموده براساس چه پارامترهایی و چگونه انجام می‌گیرد.
انتهای پیام/حسن اشرف گنجویی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار