در کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت و بانوان استان مطرح شد؛
در کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، بانوان و خانواده استان کرمان، گزارشی از وضعیت آسیب‌های اجتماعی استان ارائه شد. براساس این گزارش، رتبه‌ی استان در «نرخ فقر» که از آن به‌عنوان «درصد فقرا» نام می‌برند نیز یادآوری شد. کرمان در این زمینه، با نرخ فقر ۳۲٫۹ (۳۲ و نه دهم) درصد، رتبه‌ی سی‌ام کشور را دارد.
کد خبر: ۷۷۴۳۲۳
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۷ 22 August 2019

به گزارش تابناک کرمان به نقل از فردای‌کرمان، این در حالی است که طبق گزارش ارائه شده، چهارمحال و بختیاری با نرخ ۱٫۸۷ درصد، مازندران با نرخ فقر ۲٫۰۹ درصد، کهگیلویه و بویراحمد با نرخ فقر ۲٫۴۹ درصد، یزد با نرخ فقر ۶٫۲۳ درصد و فارس با نرخ فقر ۷٫۹۹ درصد رتبه‌های اول تا پنجم کشور از لحاظ نرخ فقر (درصد فقرا) را دارند.

در این جلسه، محمدصادق بصیری، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان با اشاره به موقعیت استان در زمینه‌ی اعتیاد، زنان سرپرست خانوار، کودکان خیابانی و سرمایه‌ی اجتماعی گفت: «کرمان رتبه‌ی سی‌ام در نرخ فقر را دارد. فارغ از این‌که آمار این گزارش، چه‌قدر دقیق است، اساس مشکلات اجتماعی ما شرایط اقتصادی است».
وی افزود: «مطالبه‌ی ما این است که مشکلات اقتصادی باید حل شود تا مشکلات اجتماعی و فرهنگی حل شود». وی گفت: «این‌که بگوییم متولیان در حوزه‌ی مسائل اجتماعی کوتاهی کرده‌اند، درست نیست. اقدامات متولیان و سندهایی که تهیه و اجرا کرده‌اند همه مُسکن است و اساس و اصل قضیه، مسائل اقتصادی است».
محمد جواد فدایی، استاندار کرمان نیز گفت: «باید در استان، برنامه‌ای تنظیم کنیم تا رتبه‌ی سی‌ام ظرف دو سال، به رتبه‌ی دیگری مثلا دهم برسد».
به گزارش فردای‌کرمان، در این جلسه اما در این‌باره تصمیمی گرفته نشد
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار