کد خبر: ۷۸۵۷۷۵
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۰ 06 October 2019
گلباف قطب زعفران جنوبشرق کشور/ گلباف بر مدار توسعه و پیشرفت

طی دو سال گذشته تاکنون مبلغ یک میلیارد و ششصد میلیون تومان در بخش کشاورزی ( لایه روبی قنوات، ساخت کانال های بتونی، لوله گذاری، ساخت استخر ذخیره آب ) هزینه شده است.
به گزارش «تابناک» کرمان، در این نشست مقرر شد یک میلیارد تومان دیگر با پیگیری و مشارکت جهاد کشاورزی و بخشداری ازمحل اعتبارات جهاد کشاورزی برای شوراهای تامین گردد.

در رابطه بامشکل اراضی روستای زمان آباد پس از تصویب طرح هادی در سال ۱۳۹۴ که بعضی اراضی ملی اعلام گردیده و مردم در آن سکونت دارند، مقرر شد پیگیری های لازم از طرف بنیاد مسکن صورت پذیرد و نتیجه مکاتبات لازم به فرمانداری و دفتر نماینده کرمان و راور ارسال گردد.

تامین اعتبار ۳۰۰ میلیون تومان جهت اجرای طرح هادی روستای حرمک درسال ۱۳۹۸ و آسفالت معابر با توجه به این که احداث بلوار ورودی روستا و روشنایی رفوژ وسط از مصوبات سفر قبل بوده که با همکاری دهیاری وادارات مربوطه صورت پذیرفته است.

موافقت و اعلام آمادگی بنیاد مسکن جهت ارائه تسهیلات بمنظور مقاوم سازی مسکن روستایی در بخش گلباف

مقرر گردید جهت رفع مشکل راه روستاهای حرمت-تشک و کشیت- نیبد با پیگیری اداره راهداری استان، براساس نرخ جدید با پیمانکار تفاهمات لازم صورت پذیرد و عملیاتی اجرایی آغاز شود.

با توجه به مصوبات سفر قبل، نصب دو دستگاه آب شیرین کن برای روستاهای حرمک و کشیت راه اندازی گردیده است و ایجاد زهکش جدید در حال انجام است.

تعویض پمپ آب روستای حرمک و احداث مخزن ۲۰۰ متری هشتادان و مخزن ۱۰۰ متری فندقاع و ایجاد شبکه به طول۵۴۰۰ متر در جوشان که از مصوبات سفر قبل بوده، انجام شده است.

برای سال ۱۳۹۸ احداث باقیمانده شبکه جوشان به میزان ۱۶۰۰ متر و اعتبار ۸۰۰ میلیون تومانی برای رفع مشکل آب روستایی جوشان و هشتادان و ۲۴۰ میلیون تومان جهت روستای کشیت و ۵۰ میلیون برای حفر چاه حرمک درنظر گرفته شده است.

پیگیری نماینده مردم کرمان و راور موضوع ساخت ۴ باب مدرسه و بهسازی مدارس گلباف و جمع آوری بخاری های نفتی در مناطقی که گاز رسانی انجام شده و نصب وسایل گرمایشی استاندار و ایمن، تعویض صندلی های فرسوده مدارس بخش و تأمین سرویس رایگان جهت جابجایی دانش آموزان به مدارس روستا تصویب راه اندازی نمایندگی محیط زیست در بخش گلباف و تا زمان راه اندازی، نمایندگی بخش دفتر شهداد هفته ای سه روز در گلباف خدمت رسانی داشته باشد.

تصویب ایجاد سایت جدید تدفین زباله و پسماند در بخش گلباف با مشارکت شهرداری بخشداری، دهیاری ها و سازمان محیط زیست جهتدر حوزه برق، ضمن پیگیری مصوبات قبل از جمله ایجاد کابل خود نگهدار درقسمتی از خیابان اصلی به طول ۳۰۰متر و پیگیری برای اجرای طرح در تمام مسیر خیابان اصلی، جابجایی تیرهای خیابان دستغیب از مصوبات سفر قبل انجام شد.

در این جلسه مصوب شد روشنایی معابر جدید و رفوژ اصلی شهر با مشارکت ۵۰ درصدی شهرداری انجام‌ پذیرد.

طبق مصوبات قبل واگذاری خط تلفن ثابت و سیم کارت روستایی به روستای زمان آباد و راه اندازی شبکه اینترنت تا اواسط آبان ماه انجام پذیرد.

یک کیلومتر سیم کشی داخل شهرک باهنر انجام و یک دستگاه کافه نوری با پیشرفته ترین تکنولوژی جهت روستای هشتادان نصب شده است.

همچنین ۴ کیلومتر فیبر نوری در دهستان جوشان کشیده شده است و ایجاد یک سایت تلفن همراه در منطقه بمنظور توسعه خدمات در حال پیگیری است.

ارائه سیم کارت همراه اول و تعویض سیم کارت های قبل در روستای حرمک از آینده آغاز خواهد شد و شبکه اینترنت که از مصوبات سفر قبل بوده است تا آذرماه انجام می شود.

باتوجه به پیگیری های نماینده مردم کرمان و راور از وزارت نفت، اعتبارات قابل توجهی به شهرستان های کرمان و راور اختصاص داده شده است، بطوریکه تاکنون ۹۶ درصد پوشش گاز داریم و پیگیری های لازم جهت گازرسانی به روستاهای شمالی گلباف و بخش شهداد درحال انجام است.

شایان ذکر است هم اکنون با اعتباری بالغ بر ۷۰ میلیارد تومان پروژه گازرسانی در بخش های شهرستان کرمان در حال انجام است.

مقرر شد بمنظور پیشگیری و درمان بیماری های دام سازمان دامپزشکی با همکاری جهاد کشاورزی هفته ای یک مرتبه در مکانی مشخص پاسخگوی مشکلات دامداران باشند.

ساخت و راه اندازی درمانگاه بخش گلباف همواره از مطالبات به حق مردم منطقه بوده است، که با پیگیری های انجام شده این درمانگاه در حال خدمت رسانی به مردم است و در این نشست مصوب شد یک دستگاه رادیولوژی تا آذرماه در این درمانگاه راه اندازی و نیروی متخصص جذب شود.

شایان ذکر است اورژانس درمانگاه با اعتباری بالغ بر ۷۰۰ میلیون تومان تجهیز گردیده است و روزانه به بیش از ۱۴۰ نفر مراجعه کننده خدمات درمانی ارائه می شود.
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار