آرش قاسمی صداگذار انیمیشن «لوپتو»:
صداگذار انیمیشن «لوپتو» معتقد است این کار هم مخاطب نوجوان و جوان را جذب می‌کند و هم برای مخاطب کودک جاذبه‌ها و فانتزی‌های مخصوص به خود را دارد.
کد خبر: ۷۹۲۹۲۲
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۰ 30 October 2019

به گزارش تابناک کرمان به نقل از حوزه هنری، آرش قاسمی گفت: «حدود یک هفته است که من وارد پروژه‌ی «لوپتو» شدم و به لحاظ محتوایی بسیار کار را پسندیدم».
وی افزود: «این کار هم مخاطب نوجوان و جوان را جذب می‌کند و هم برای مخاطب کودک جاذبه‌ها و فانتزی‌های مخصوص به خود را دارد و بر خلاف سایر انیمیشن‌های مشابه برای گروه محدودی ساخته نشده است».

انیمیشن «لوپتو» مخاطبان جوان و نوجوان را هم جذب می‌کند
صداگذار انیمیشن «لوپتو» توضیح داد: «ما در مراحل اولیه‌ی کار هستیم و فعلا باید افکت‌ها را آماده کنیم و از حدود ۱۵ روز دیگر وارد صداسازی بشویم و سپس تمیزکاری‌های دیالوگ‌ها را انجام دهیم».
وی ادامه داد: «همه‌ی دیالوگ‌ها ضبط شده و در دست ماست و از بهترین گوینده‌ها با مناسب‌ترین جنس صدا استفاده شده و دیالوگ‌های تمیز و ایده‌آلی داریم که بعد از مرتب کردن آن‌ها باید فضاهای صوتی مخصوص انیمیشن را بسازیم».
قاسمی درباره‌ی تجربه‌ی کلی صداگذاری انیمیشن گفت: «تفاوت اصلی انیمشین با سینمایی این است که مانند بوم سفید نقاشی بکر و خالی است و باید همه‌ی صداها اعم از دیالوگ‌ها و فضاها را بازسازی کنیم. حتی کوچک‌ترین صداها مانند صدای پا، صدای در و … نیاز به بازسازی از جنس فانتزی دارد».
وی افزود: «این بازسازی باید از جنسی باشد که هم به عالم واقعی شباهت داشته باشد و هم خیال‌پردازی کودکانه و فانتزی را دارا باشد».
صداگذار انیمیشن «لوپتو» همچنین درباره‌ی موسیقی «لوپتو» گفت: «موسیقی هم بخش مهمی از کار است که باید ببینیم چه‌طور از آب در می‌آید و چقدر می‌تواند به بهبود اثر کمک کند».
در گویش کرمانی «لوپتو» به عروسک‌ها و اسباب بازی‌های دست‌ساز گفته می‌شود. به عبارتی معادل کلمه اسباب‌بازی در گویش کرمانی است.
مرکز تلویزیون و انیمیشن حوزه هنری وابسته به سازمان سینمایی حوزه هنری با مشارکت موسسه فرهنگی هنری «فراسوی ابعاد» در کرمان انیمیشن سینمایی «لوپتو» را تولید می‌کنند.

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار