مدیرکل میراث‌فرهنگی استان کرمان:
کد خبر: ۷۹۳۲۲۶
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۲ 01 November 2019

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان گفت: «در حال حاضر شهرستان سیرجان قطب گلیم‌بافی ایران است که بیش از ۷۰ درصد تولیدات آن به خارج از کشور صادر می‌شود».
به گزارش تابناک کرمان به نقل از ایرنا، فریدون فعالی، در حاشیه‌ی جشنواره گلیم و پسته که با حضور سفیران و رایزن های اقتصادی ۱۵ کشور در حال برگزاری است، اظهار کرد: «ارزش ریالی دست‌بافته‌های هنرمندان سیرجانی در رشته‌ی گلیم شیریکی‌پیچ سالانه به ده‌ها میلیارد تومان می‌رسد و سال گذشته ۳۰ هزار مترمربع گلیم در این شهرستان تولید شده است».
وی افزود: «در حال حاضر کارگاه‌های تولید گلیم به صورت متمرکز و غیر متمرکز در اقصی نقاط شهرستان سیرجان فعال هستند و حدود ۱۷ هزار بافنده و هنرمند در این بخش فعالیت دارند».
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان بیان کرد: «به مناسبت سفر سفرای کشورهای جهان به شهرستان سیرجان نمایشگاه گلیم برپا شده است و در این نمایشگاه، توانمندی‌های بافندگان گلیم شیریکی پیچ در قالب ۲۰ غرفه به نمایش گذاشته شده است».
وی اضافه کرد: «باید گلیم شیریکی‌پیچ سیرجان به نقاط مختلف جهان صادر شود و حضور سفرای کشورهای مختلف در سیرجان می‌تواند به معرفی و شناساندن این هنر به جهانیان کمک شایانی کند».
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار