استاندار کرمان در جمع سفرای 15 کشور آسیایی و اروپایی مطرح کرد؛
جشنواره سه روزه‌ی گلیم و پسته که روز چهارشنبه از شهرستان سیرجان شروع شده، پنجشنبه به رفسنجان رسید. در این جشنواره، کرمان میزبان ۲۷ سفیر و رایزن اقتصادی از ۱۵ کشور آسیایی و اروپایی است. همچنین، معاون اقتصادی وزارت خارجه ایران هم در این جشنواره حضور دارد.
کد خبر: ۷۹۳۲۳۰
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۰ 01 November 2019

به گزارش تابناک کرمان به نقل از روابط عمومی استانداری کرمان، استاندار کرمان، شامگاه نهم آبان‌ماه در مراسم جشن پسته در خانه حاج آقا علی رفسنجان گفت: «رفسنجان یکی از شهرستان‌های مهم استان کرمان بوده به طوری که ۴.۵ درصد مساحت و ۱۰ درصد جمعیت استان در این منطقه است.

دعوت از خارجی‌ها برای سرمایه‌گذاری در رفسنجان
همچنین، در این شهرستان هشت مرکز آموزش عالی و یک‌هزار و ۵۰ عضو هیات علمی داریم».
استاندار کرمان سپس از ظرفیت‌های معدنی شهرستان رفسنجان سخن به میان آورد و افزود: «در این شهرستان ۸۲ معدن فلزی و غیرفلزی وجود دارد که مهم‌ترین آن، معدن مس سرچشمه بوده که ذخایر آن حدود  ۱.۲ میلیارد تن است».
فدایی با اشاره به وجود منطقه آزاد اقتصادی در شهرستان رفسنجان اظهار کرد: «به لحاظ قانون، کشورهای خارجی می‌توانند از مناطق آزاد اقتصادی بدون تشریفات گمرکی کالاهای خود را به خارج از کشور صادر کنند که این موضوع سبب می شود شهرستان رفسنجان منطقه ویژه‌ای برای بحث صادرات باشد ضمن آنکه باید از نیروی متخصص و امکانات این منطقه برای توسعه این منطقه و افزایش تعاملات با کشورهای دیگر نیز استفاده کرد».
فدایی ادامه داد: «واحدهای فروکروم رفسنجان نیز از بزرگ‌ترین کارخانجات فروکرم در خاورمیانه است که با سرمایه‌گذاری خارجی احداث شده و امیدواریم این روند ادامه پیدا کند و سرمایه‌گذاران خارجی بیشتری در این منطقه ورود پیدا کنند».
وی از سرمایه‌های اجتماعی شهرستان رفسنجان سخن به میان آورد و بیان کرد: «این شهرستان محل تولد و رشد بزرگانی همچون مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی است که یکی از افتخارات کشور ماست».
استاندار کرمان ضمن تشکر از حضور رایزن‌های اقتصادی و سفرای کشورهای مختلف در استان کرمان، گفت: «امیدوارم این بازدیدها و جلساتی که روز جمعه در شهر کرمان با فعالان اقتصادی و گردشگری استان کرمان برگزار خواهد شد، بتواند منشا تصمیمات خوبی برای تعاملات فرهنگی و اقتصادی با کشورهای دنیا باشد».

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار