مدیرعامل صندوق تامین خسارتهای بدنی گفت:برای تشویق موتورسیکلت سواران به بیمه وسیله خود؛ طرحی آماده شده است که بصورت پایلوت در استان کرمان اجرا می شود.
کد خبر: ۷۹۵۲۶۷
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۱ 08 November 2019

به گزارش تابناک کرمان، علی جباری مدیرعامل صندوق تامین خسارت های بدنی کشور، در دیدار با رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: آمار سانحه برای موتورسیکلت های بدون بیمه بالا است و باید موتورسیکلت سواران تشویق به بیمه کردن وسیله نقلیه خود شوند.

وی افزود: طرحی جدیدبرای تشویق موتورسیکلت سواران به بیمه وسیله نقلیه خود؛ آماده شده است که در استان کرمان به عنوان پایلوت، این طرح را اجرا می کنیم.

مدیرعامل صندوق تامین خسارت های بدنی کشور این طرح را شامل ۱۰۰درصد بخشودگی جریمه عدم بیمه برای موتورسیکلت ها و تقسیط ۲۵۰هزار تومان حق بیمه موتورسیکلت ها ذکر کرد.
جباری همچنین با اشاره به اینکه اجباری شدن بیمه شخص ثالث در کشور، تعداد زندانیان بدهکار دیه ناشی از حوادث رانندگی را به صفر نزدیک کرده است گفت: زمانی در زندانهای کشور بیش از ۱۰۰هزار نفر زندانی در ارتباط با حوادث رانندگی وجود داشت که با تلاش مسئولان نظام جمهوری اسلامی و قانون اجباری شدن بیمه شخص ثالث، اکنون تعداد این زندانیان به کمتر از 200نفر در کشور رسیده است.

وی افزود: سال گذشته شرکتهای بیمه و صندوق تامین خسارت های بدنی، بیش از ۱۲هزار میلیارد تومان خسارت بابت حوادث رانندگی پرداختند تا از زندانی شدن رانندگان جلوگیری شود. 
مدیرعامل صندوق تامین خسارتهای بدنی کشور مهمترین علت بالا بودن حوادث رانندگی در کشور را رانندگی بد برخی رانندگان، جاده های ناایمن، و نقص در برخی خودروها ذکر کرد و گفت: استان کرمان در حوادث رانندگی وضعیت خوبی ندارد و در ۵ماهه نخست امسال رتبه چهارم کشور را در تلفات جانی ناشی از حوادث رانندگی داشته است. 
مدیرعامل صندوق تامین خسارت های بدنی کشور با بیان اینکه در استان کرمان تعداد زیادی وسیله نقلیه و موتورسیکلت بدون گواهینامه و بیمه نامه تردد می کنند گفت پلیس براساس قانون باید از تردد این وسائل جلوگیری کند و نقاط حادثه خیز استان را باید با اقدامات کوتاه مدت شناسایی و با نصب علائم و ایجاد سرعت گیر جلوی خیلی از تصادفات را گرفت.

رئیس کل دادگستری استان کرمان نیز در این دیدار به وجود 13هزار کیلومتر جاده اصلی سطح استان اشاره کرد و گفت امکانات کنترل ترافیک و دوربین های کنترل سرعت در جاده های استان جوابگو نیست و علاوه بر آن در کل استان 167نقطه حادثه خیز وجود دارد که باید رفع شوند.

موحد گفت:88میلیارد تومان نیاز داریم تا بتوانیم مشکل جادهها و نقاط حادثه خیز را رفع کنیم تا شاهد حوادث بالای جاده ای نباشیم.

وی افزود: پایش تصویری در جاده های استان از 50کیلومتر به 25کیلومتر باید اصلاح شود و هر 25 کیلومتری یک دوربین نصب شود تا حوادث نیز کاهش یابد.

در این جلسه  پورابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: پیشگیری از حوادث رانندگی باید اولین اولویت مسئولین و متولیان باشد چرا که سالیانه 17هزار نفر بر اثر تصادفات در کشور فوت می کنند که این میزان هم خسارات بالایی دارد و هم از لحاظ اجتماعی و فرهنگی پیامدهای ناخوشایندی دارد.
او از پرداخت میزان خسارات در سال97 به استان کرمان توسط صندوق خسارات بدنی کشور تشکر کرد و گفت: این میزان پرداخت برای استان کرمان سهم خوبی است اما برای کاهش حواث باید راهکار ارائه داد و برنامه ریزی دقیقی صورت گیرد.

انتهای پیام/صداوسیما

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار