وزیر نیرو گفت : روند توسعه و عمران کشور با وجود شرایط سخت تحریمی که در آن قرار داریم نه تنها متوقف و کند نشده بلکه شتابان در حال پیش روی است .
کد خبر: ۷۹۶۴۷۲
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۰ 11 November 2019

رضا اردکانیان روز دوشنبه در آیین آغاز عملیات اجرایی پروژه تکمیل طرح فاضلاب زرند در جمع خبرنگاران  افزود: افتتاح و بهره برداری از حدود یک هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان پروژه وزارت نیرو در سفر رییس جمهوری به استان کرمان در قالب واحد بخار نیروگاه سیکل ترکیبی گهران، تعدادی پروژه برقی، نیروگاه‌های خورشیدی و تصفیه‌خانه فاضلاب مصداق این شتابان بودن روند توسعه و آبادانی است .

وی  با اشاره اینکه وزارت نیرو در کرمان ۵۴ پروژه عمده آب، برق و فاضلاب با اعتباری بالغ‌ بر ۱۸ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان در دست اجرا دارد اظهار داشت : در این سفر عملیات اجرایی حدود یک هزار و ۸۷۰ میلیارد تومان پروژه صنعت آب و برق از جمله طرح جمع‌آوری و تصفیه‌ فاضلاب زرند آغاز خواهد شد و امیدواریم این پروژه ظرف سه سال آینده به بهره‌برداری برسد.

اردکانیان با اشاره به آغاز پویش هرهفته_الف_ب_ایران از نیمه دوم امسال در کشور، گفت: این پویش به معنای یک حرکت دسته جمعی است و بر اساس آن مقرر شده است تا پایان امسال ۲۲۷ پروژه مهم صنعت آب و برق با اعتباری بالغ‌بر ۳۳ هزار میلیارد تومان به بهره‌برداری برسد.

اردکانیان با بیان این مطلب که هر هفته یکی از استان‌های کشور شاهد افتتاح پروژه‌های مهم آب و برق در راستای پویش یاد شده خواهد بود، ادامه داد: این پویش بدین معنا نیست که پیش از این وزارت نیرو پروژه‌های مهمی نداشته و یا پس از این طرح‌های بزرگی برای افتتاح نخواهد داشت.

 مراسم کلنگ زنی طرح فاضلاب زرند به روش بیع متقابل با ۲۱۷ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری همزمان با سفر ریاست جمهوری به استان کرمان و با حضور وزیر نیرو انجام شد.

طرح فاصلاب زرند با ۴۵۹ کیلومتر شبکه جمع آوری فاضلاب، هشت کیلومتر خط انتقال و تصفیه‌خانه‌ای با ظرفیت ۱۶ هزار متر مکعب پیش‌بینی شده است.
از جمله اهداف این طرح بازیابی پساب مصارف صنعتی و کشاورزی، کمک به اشتغال در طول دوره ساخت و بهره برداری، جلوگیری از آلودگی محیط زیست و کمک به رشد صنعت و کشاورزی منطقه می باشد.
 وزیر نیرو گفت: امیدواریم این پروژه طی ۳ سال آینده عملیات احداثش به پایان برسد.
رضا اردکانیان همچنین افزود: با پیگیری های انجام شده در آینده نزدیک  امیدوارم بتوانیم مشکل آب شهرستان های شمال استان کرمان که با بحران آب روبرو می باشند را برطرف و مشکل آب کشاورزی و صنعت را نیز از دریای عمان با لوله کشی به این مناطق تامین کنیم.
طرح فاضلاب زرند از طرح‌های شرکت آب و فاضلاب در شهرستان زرند است که طبق برنامه زمان‌بندی در سال ۱۴۰۱ به بهره‌برداری خواهد رسید.

براساس این گزارش در سفر دو روزه رییس جمهوری به استان کرمان با افتتاح  ۲۰طرح محوری و کلیدی با اعتبار و سرمایه گذاری  ۱۵هزار میلیارد تومان ۲۵۰۰فرصت جدید شغلی در این استان ایجادخواهد شد.

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار