پرفسور زاهدی در خصوص نحوه تأمین آب کرمان خبر داد:
رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از شیوه‌های تأمین آب مورد نیاز استان کرمان خبر داد و گفت: شب گذشته در جلسه‌ای دو نفره با وزیر محترم نیرو تمام محورهای مذاکره‌مان موضوع انتقال آب به کرمان بود.
کد خبر: ۷۹۸۵۹۸
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۸ 19 November 2019

به گزارش «تابناک کرمان»؛ پرفسور محمد مهدی زاهدی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار «تابناک» در خصوص نشست با وزیر نیرو درباره شیوه‌های تأمین آب استان، تصریح کرد: تأمین آب برای کرمان با اولویت شمال استان از خلیج‌فارس و همینطور اولویت جنوب استان از دریای عمان، با وزیر نیرو به توافقات خوبی رسیدیم و قرار شد جناب آقای وزیر مسایل را دنبال کند.

وی ادامه داد: به دنبال ملاقات شب گذشته امروز به «استان هرمزگان» شهر بندرعباس آمدیم تا از پروژه انتقال خط آب از خلیج فارس به استان کرمان بازدید داشته باشیم.

و اذعان کرد: که اگر مشکلات اجرایی وجود دارد به خصوص در مورد تسهیلات بانکی بتوانیم با جلساتی که در تهرآن هم با وزارت نیرو و هم با بانک‌ها داشته باشیم انشاءالله مشکلات را رفع کنیم.

پرفسور زاهدی افزود: ضمن اینکه در مورد انتقال آب از دریایی عمان آقای وزیر قرار شد که مکاتبه لازم را با سازمان برنامه بودجه داشته باشند، برای اینکه بتوانیم یک کار عملیاتی را از سال آینده شروع کنیم.

وی ضمن اینکه تأمین آب برای جنوب استان در اولویت باشد، عنوان کرد و گفت: نسبت به تأمین بخشی از آن آب برای صنعت و بخشی برای شرب در شمال استان نیز پیگیری بشود انشاءالله...

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اضافه کرد: در کنار آنها سایر زمینه‌هایی که می‌تواند آب را برای کرمان تأمین بکند مورد بحث قرار دادیم از جمله برای راور سد قدردونی که از مصوبات سفر مقام معظم رهبری به کرمان در سال 1384 است و 95 درصد آن به اتمام رسیده که برای اتمام آن برنامه‌ریزی شد که دیگر حداکثر تا اردیبهشت سال آینده اون سد عملیات احداث آن تمام بشود و انشاءالله سال آینده ، عملیات برای خط انتقال آب و تسویه آب به شهرستان راور شروع بشود.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: در کنار آنها در خود شهرستان کرمان ما قنوات خوبی را داریم که برخی از آن قنوات نیاز به احیاء دارند و برخی از آن قنوات بهره‌برداری از آنها بصورت بهینه صورت نمی‌گیرد و گاهی اوقات حقیقتا موجب سوء استفاده برخی‌ها در بهره‌برداری از این آب‌ها شده، امیدواریم با ساماندهی که می‌شود در مورد حفظ این آب‌ها و بخصوص چاه‌های آبی که بصورت غیرمجاز احداث شده‌اند و ساماندهی آنها بدون اینکه به بحث کشاورزی خدشه‌ای برسد بتوانیم تضمین آبی را داشته باشیم حداقل برای یک فاصله ابتدا 10ساله و سپس تبدیل بشود به یک جریان پایدار در استان کرمان و به خصوص در شمال استان...

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار