زاهدی در نطق میان دستور خطاب به رئیس جمهور:
کد خبر: ۸۰۰۳۱۱
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۳ 24 November 2019

رئیس کمیسیون آموزش مجلس از رئیس جمهور خواستار تثبیت قیمت‌ها شد و گفت: اگر امکان دارد سهمیه بنزین به ۹۰ تا ۱۰۰ لیتر افزایش یابد تا مردم دچار مشکل نشوند.
به گزارش تابناک کرمان خانه ملت نوشت، محمدمهدی زاهدی در نشست علنی امروز ( یکشنبه‌، 3 آذرماه ) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور با تبریک هفته بسیج، گفت: بسیج شجره طیبه‌ای است که امام خمینی ( ره ) دستور ایجاد آن را صادر کردند و امروزه شاهد اثرگذاری بسیج و تفکر و مدیریت بسیجی در عرصه های مختلف اقتصادی و امنیتی هستیم.

در صورت امکان سهمیه بنزین به ۹۰ تا ۱۰۰ لیتر افزایش یابد

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با یادآوری سهمیه‌بندی و افزایش نرخ بنزین خطاب به رئیس‌جمهور، افزود: بر همگان روشن شد که در اجرایی شدن یک طرح بی‌تدبیری از سوی دولتمردان به اوج رسید و ناامیدی مردم از مدیران ارشد اجرایی به شدت کاهش یافت؛ چرا از سال اول ریاست جمهوری بر اساس قانون نسبت به عملیاتی کردن این کار اقدام نکردید تا اینکه به صورت جهشی و ناگهانی انجام شود.

وی ادامه داد: شبیه این طرح در دولت‌های نهم و دولت اجرا شد همان دولتی که بارها از بی‌تجربگی و ناکارآمدی آن سخن گفتید اما آن دولت صد اقدام عملی پیش از اجرایی کردن طرح انجام داد تا اقناع خبرگان، نخبگان و اجماع طبقه محروم و مستضعف فراهم و آن طرح با کمترین تبعات به خوبی اجرا شود.

نماینده مردم کرمان و روار در مجلس دهم با مورد خطاب قرار دادن رئیس جمهور، تصریح کرد: آیا مردمی که می‌خواهید درآمد حاصل از افزایش قیمت سوخت را به آنها برگردانید نامحرم بودند؟ آیا مجلس شورای اسلامی نامحرم است؟ آیا مراجع عظام تقلید، ائمه جماعات و روحانیت نامحرم هستند؟ آیا نخبگان، دانشگاهیان و فرهنگیان نامحرم هستند؟ آیا طبقه مستضعف کشور که انقلاب مدیون آنها است نامحرم بودند؟ شما که امنیتی‌ترین دولت پس از انقلاب را تشکیل دادید چگونه متوجه مسائل امنیتی ناشی از تبعات اجرای این طرح آن هم به این شیوه نبودید؛ جای تاسف و تعجب است.

زاهدی یادآور شد: دیگران در خارج از کشور و از جمله اردوغان، رئیس جمهور ترکیه پیش از هفته بروز حادثه آن را حتی به صورت علنی اعلام کرده بودند اما شما و تیم شما آن را جدی نگرفت و تعجب برانگیزتر این است که در آن روز مجمع تقریب مذاهب اسلامی به مناسبت هفته وحدت از کشورهای مختلف اسلامی مهمان داشت و آن مهمانان به حضور مقام معظم رهبری رسیدند تا پیام وحدت را به دنیا صادر کنند اما در آن روز شاهد اغتشاشات بودیم تا به دنیا موضوع دیگری و آن اغتشاش و عدم وحدت در کشور را صادر کنند؛ آیا فکر نمی‌کنید که نفوذی هایی باعث شدند چنین اقدامی در آن روز صورت گیرد.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس خطاب به رئیس جمهور، ادامه داد: امیدوارم بتوانید جواب دهید و از قوه قضائیه انتظار می رود به این موضوع رسیدگی کند؛ جناب روحانی! چرا دولت شما کارت سوخت را حذف کرد که ضمن ایجاد خسارت زیاد از جمله قاچاق سوخت به منافع ملی ضرر بزند؟ بارها از فساد در دو نرخی بودن قیمت ها سخن راندید؛ چرا خود دچار آن شدید؟ چرا وزارت نفت به تولید محصولات از نفت خام روی نیاورد تا از قبل تحریم نفت دچار مشکل نشویم؛ اگر تنوع فرآورده‌های نفتی داشتیم هیچگاه از تحریم نفت نگران نبودیم.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی افزود: چرا از آغاز در دست گرفتن دولت از اجرای قانون هدفمندی یارانه ها طفره رفتید؟ چگونه می شود در شرایطی که منطقه از لبنان و عراق توطئه هایی دیده و خبر انتقال این توطئه به کشور در کوی و برزن پیچیده بود ناگهان تصمیم به اجرای طرح مذکور گرفتید؟

وی از موضع حکمت آمیز، جوانمردانه، مدبرانه و مدیرانه اخیر مقام معظم رهبری تشکر کرد و گفت: از معظم له تشکر می کنیم که به صحنه آمدند و غائله ایجاد شده را خاتمه دادند.

نماینده مردم کرمان و روار در مجلس دهم خطاب به رئیس جمهور یادآور شد: انتظار می رود بحث تثبیت قیمت ها را با جدیت دنبال کنید تا نگرانی از مردم دور شود؛ نظارت و هماهنگی و ساماندهی برای وفور کالاهای اساسی صورت گیرد، در جلسه شورای هماهنگی سران قوا بررسی کنید که اگر امکان دارد سهمیه بنزین به 90 تا 100 لیتر افزایش یابد تا مردم دچار مشکل نشوند.

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار