فرماندار دهلران؛
نماینده عالی دولت در شهرستان دهلران با اشاره به اینکه دولت در صف مقدم مبارزه در بحث اقتصادی و مقابله با دشمنان است گفت: اگر کسانی فکر می‌کنند با تخریب رئیس جمهور و دولت خدمت به مردم ونظام خدمت می‌کنند سخت در اشتباه هستند چرا که راه خدمت به کشور و مردم با اتحاد همبستگی برای گذر ازاین شرایط سخت است.
کد خبر: ۸۰۰۵۶۶
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۰ 26 November 2019

به گزارش تابناک ایلام ؛مجید عسکری در مراسم خاطره گویی با موضوع دفاع مقدس که در سالن جلسات کتابخانه عمومی شهرستان دهلران با حضور مدیرکل کتابخانه‌های استان وجمعی از مسئولان شهرستان ومردم برگزار شد اظهار داشت: در دفاع مقدس پیروزی‌های پر افتخاری کسب کردیم واین پیروز‌ی ها مدیون و مرهون حضور تک تک مردم و بسیجی‌ها است و باید به همه زوایای دفاع مقدس پراخته شود تا برای نسل‌های آینده روشنگری شود.

وی با اشاره به اینکه کسانی که سر ستیز با ایران وایرانی داشتند خود گرفتار اربابان خود شدند گفت:: پیروز‌های ما در جنگ تحمیلی بر پایه اتحاد همبستگی و پشت سر رهبری بود بود و همین امر باعث پیشرفت و توسعه کشور شده است.

فرماندار افزود: امروز دشمان ما در تلاش هستند جنگ را به کف خیابان ها‌ی بیاورند وآشوب، غارت اموال عمومی، آتش زدن بانک‌ها و تاسیسات عمومی زمینه پر تنشی را در کشور فراهم کنند، ولی با هوشیاری مردم موفق نشدند.

عسکری به سخنان شفاف ودفاع با اقدار رهبری از تصمیم سران قوا در بحث گرانی بنزین اشاره کرد گفت:: این شفافیت سبب شد که چشم فتنه کور شود چرا که کسانی دل بسته بودند بعد از گرانی بنزین دولت را تضعیف، حذف و یا وادار به استعفا کنند.

عسکری با اشاره به اینکه کسانی که فکر کردند در قالب اعتراضات مردمی می‌توانند بستری برای اغتشاش در کشور فراهم کنند گفت: سخنان حکیمانه رهبری سبب شد سرجای خود بنشینند و بودن شک کسانی که اموال عمومی را تخریب کردند باید اشد مجازات برسند.

وی با اشاره به اینکه در شهرستان دهلران عده‌ای قانون شکنی کردند گفت:: خوشبختانه با تدبیراعضای شواری تامین و نیرو‌های امنیتی و تبعیت مردم از تصمیم سران قوا هیچ کسی در شهرستان دهلران هنجار شکنی، شعار و تخریب نکرد و در این راستا ما اوضاع را مدیرت کردیم.

نماینده عالی دولت افزود: افرادی عنوان می‌کنند مدیریتی که برای مصرف سوخت شده است برای جبران کسری درآمد‌های دولت بود و چرا دولت بدون اطلاع رسانی اقدام به گرانی بنزین کرده است گفت:: افزیش قیمت سوخت در سنوات گذشته هم در کشور اتفاق افتاده است و عدم اطلاع رسانی هم بر اساس تجربه و کار کارشناسی شورای امنیت ملی است.

عسکری عنوان کرد:موضوع افزیش قیمت در بوجه سال ۹۸ ودر قانون ۵ ساله برنامه ششم توسعه این اجازه به دولت داده شده بود که تغییر نرخ را داشته باشد.

فرماندار دهلران ادامه داد: اگر ا قیمت بنزین با اطلاع قبلی افزایش می یابید  بدون شک بستر برای اغتشاش و برنامه ریزی معاندین نظام فراهم می‌شود و با تصمیم گیری در شوارای امنیت ملی این موضوع به آخرین دقایق اطلاع رسانی شد که کاملا منطقی و کارشناسی بوده است.

وی با انتقاد از کسانی که می‌گوند دولت می‌خواهد کسری بوجه از این طریق جبران کند گفت:: دولت در شرایط سخت بوجه‌ای قرار دارد و هیچ کسی نمی‌تواند کتمان کند منابع کشور به شدت محدود شده فروش نفت با توجه به تحریم‌های ظالمانه محدود شده و اقدمات خصمانه که آمریکا در دستور کار خود برعلیه کشور ما دارد باعث شده ما محدودیت منابع مواجه شویم، ولی دولت برای کسری بوجه خود دست در جیب مردم نخواهد کرد و اگر قرار این بود منابع حاصل از تغییر قیمت بنزین باید به حساب خزانه واریز می‌کرد نه به حساب ۱۸ میلیون خانوار ایرانی که یارانه معیشت دریافت کنند.

فرماندار دهلران گفت:: با برنامه ریزی‌های که دشمانان ما از قبل بر علیه کشور داشتند بنزین یکی از موارد تحریمی بود، چون ما در سال ۹۷ یکی از وارد کنندگان بنزین در دنیا بودیم، ولی با برنامه ریزی‌های که برای قطع وابستگی صورت گرفت در سال ۹۷ با افتتاح پالایشگاه ستاره خلیخ فارس ما توانستیم وابستگی کشور به واردات بنزین برای نخستین بار قبل از اتقلاب وچه بعد از انقلاب به ارمغان بیارویم که کار بزرگی است.

وی با اشاره به اینکه در سال ۹۸ رشد مصرف بنزین کشور ۱۰ درصد افزیش پیدا کرد است گفت:: اگر این رشد مصرف ادامه پیدا می‌کرد قطعا در سال ۱۴۰۰ ما به عنوان یک مصرف کنند و یک وارد کننده بنزین تبدیل خواهیم شدو این اقدام سران قوا قطعا شاهد کاهش سوخت در کشور خواهیم بود عواید کاهش مصرف را می‌تواند صرف صادارت شود و از آوری این صادرات می‌تواند در خزانه کشور وارد شود و این تصمیم گرفته شده است.

عسکری گفت:: در راستای افزیش سوخت چندین سناریو در دستور کار قرار گرفت که با کار کارشناسی فراوان ورایزنی با قوای سه گانه دولت افزیش قیمت بنزین را در دستور کار خود قرار داد.

وی افزود: اگر دولت سناریور افزیش مالیات و یا گرفتن ریال بدون پشتوانه از بانک مرکزی را اجرایی می‌کرد علاوه بر تورم بالا شاهد مشکلات اقتصادی زیادی در کشور می‌شود یم وتن‌ها سناریوکه منطقی بود افزیش قیمت بنزین بود که با تصیم سران قوا اجرایی شد.

نماینده عالی دولت با اشاره به اینکه دولت در صف مقدم مبارزه در بحث اقتصادی و مقابله با دشمنان است بیان داشت: اگر کسانی فکر می‌کنند با تخریب رئیس جمهور و دولت خدمت به مردم ونظام خدمت می‌کنند سخت در اشتباه هستند چرا که راه خدمت به کشور و مردم با اتحاد همبستگی برای گذر ازاین شرایط سخت است. /م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار