معاون اجرایی سپاه ثارالله کرمان:
کد خبر: ۸۰۰۹۵۳
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۸ - ۰۰:۴۱ 28 November 2019

معاون اجرایی سپاه ثارالله کرمان آخرین وضعیت راه‌اندازی کمپ ترک اعتیاد را تشریح کرد.
به گزارش تابناک خبرنگار فردای‌کرمان نوشت: سرهنگ مولایی، بعدازظهر سه‌شنبه، پنجم آذرماه، در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمان در این‌باره گفت: «بر اساس سلسله مراتبی که سال پیش به سپاه مبنی بر راه‌اندازی اردوگاه ماده‌ی ۱۶ در راستای تدابیر مقام معظم رهبری در بعضی استان‌ها از جمله کرمان ابلاغ شد، فرمانده سپاه ثارالله بلافاصله اقدام کردند و خوشبختانه به نقطه‌ی روشنی رسیده است».

کمپ ترک اعتیاد «کرامت» هنوز مجوز ندارد
وی با اشاره به بازدید کارشناسان ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور از کمپ ماده‌ی ۱۶ کرمان «کرامت»، اظهار کرد: «کارشناسان در این بازدید اعلام کردند برای تجهیزات یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان نیاز است».
وی افزود: «در سفر سردار مومنی (دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور) قرار شد ۸۰۰ میلیون تومان برای ساخت این کمپ اختصاص داده شود که متاسفانه علیرغم پیگیری‌های متعددی که صورت گرفته هنوز این مبلغ وصول نشده است».
مولایی با بیان این‌که قرار شده تا چهارشنبه آینده این وعده محقق شود، خاطرنشان کرد: «ما به دلگرمی پرداخت این ۸۰۰ میلیون تومان خودمان را وامدار کردیم، هم از بودجه‌‌ی سرفصل‌های دیگر استفاده کردیم و هم به شرکت‌های بیرون وامدار شدیم».
وی با بیان این‌که علیرغم تلاش‌هایی که صورت گرفته هنوز مشکلاتی وجود دارد، ادامه داد: «یکی از مشکلات در صدور مجوزها است، به بهزیستی مراجعه کردیم اما هنوز به نقطه‌ی روشنی نرسیدیم، این مجوز باید باشد تا ما بتوانیم از نظر قانونی اقدام کنیم».
وی با اشاره به برخی نیازهای راه‌اندازی کمپ، توضیح داد: «دوربین‌های مداربسته در مکان‌هایی که لازم بوده نصب شده اما نقاط کور زیادی است که باید دوربین نصب شود و حدود ۳۰۰ میلیون تومان برای نصب مابقی دوربین‌ها و برق اضطراری نیاز داریم».
مولایی ادامه داد: «عایق‌های لوله‌های گرمایشی و سرمایشی نیز به ۷۰ میلیون تومان اعتبار نیاز دارد».
وی خاطرنشان کرد: «گاز مرکز وصل شده اما چون ایستگاه نداریم با افت گاز مواجه هستیم و قرار شده شرکت گاز ایستگاه بزند اما هزینه‌ی این کار ۳۰ میلیون تومان اعتبار نیاز دارد».
معاون اجرایی سپاه ثارالله کرمان ساخت رخت‌شورخانه و بوفه را از دیگر نیازهای اردوگاه بیان کرد و گفت: «برای تامین غذای معتادین اعتباری دیده نشده و حقوق عوامل اجرایی اردوگاه نیز ماهانه حدود ۴۰ میلیون تومان می‌شود».
وی بیان کرد: «دوره‌ی اول را با ۵۰ نفر شروع می‌کنیم تا تجربه کسب شود و دوره‌های بعد با حداکثر ظرفیت که فعلا ۱۵۰ نفر است، کار را ادامه می‌دهیم».
مولایی اظهار کرد: «بودجه‌ای نیز برای نگهداری اردوگاه نیاز است زیرا به مرور زمان مستهلک می‌شود و نیاز به نگهداری دارد».
مدیرکل بهزیستی استان کرمان نیز در این نشست درباره‌ی صدور مجوز راه‌اندازی کمپ سپاه گفت: «بر اساس پروتکل مربوط به ماده‌ی ۱۶ در ابتدا کمیته‌های استانی ماده‌ی ۱۶ مکلف شدند چنان‌چه قرار باشد مجوزی از کشور برای ایجاد این مراکز ارائه شود کمیته‌های استانی روی آن تصمیم بگیرند».
عباس صادق‌زاده ادامه داد: «به لحاظ عواقبی که محتمل بود، اصلاحیه‌ای از سوی رئیس‌جمهوری صادر و مقرر شد دستگاه‌های اجرایی عضو ستاد مبارزه با مواد مخدر پس از اخذ موافقت اصولی و مجوز تخصیص از کمیته‌ی کشوری هماهنگی مراکز ماده‌ی ۱۶، نسبت به اخذ مجوز بهره‌برداری از دانشگاه‌های علوم پزشکی منطقه اقدام کنند».
وی توضیح داد: «پس از این اصلاحیه، بهزیستی سمتش در کمیته‌ی استانی که فقط موافقت اصولی را صادر می‌کرد حذف شد». مدیرکل بهزیستی استان کرمان تاکید کرد: «در حال حاضر بهزیستی به عنوان کمیته‌ی استانی سمتی برای صدور مجوز ندارد».
وی افزود: «در استان اگر ستاد مبارزه با مواد مخدر تشخیص بدهد، بهزیستی به استناد مجوز این شورا کار را دنبال می‌کند و موافقت اصولی را به استناد مجوز قبلی صادر می‌شود».
در این‌باره، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان با اشاره به راه‌اندازی کمپ ترک اعتیاد ماده‌ی ۱۶ سپاه خاطرنشان کرد: «برنامه‌ای که توسط سپاه برای این کار تعریف شده تا بعد از آزادی معتادین نیز ادامه دارد که می‌تواند یک الگو برای کشور باشد».
بصیری خواستار صدور مجوز برای راه‌اندازی سریع‌تر این مرکز شد و افزود: «موافقت اصولی توسط بهزیستی صادر و کار شروع شود و بعد مجوز بهره‌برداری ظرف دو هفته از وزارتخانه پیگیری شود و یا دانشگاه علوم پزشکی مجوز را صادر کند». 

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار