سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر کرمان گفت: سوخت گیری و دستکاری خودسرانه سیستم سوخت خودرو عواقب خطرناکی در پیش دارد و می‌تواند سبب بروز حوادثی ناگوار شود.
کد خبر: ۸۰۲۰۵۹
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۷ 02 December 2019

به گزارش تابناک کرمان به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، رضا میرزایی سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر کرمان با اشاره به خطر تزریق گاز‌های مایع خارج از جایگاه مربوطه گفت: برخی با وارونه کردن سیلندر گاز مایع، مایع گاز خارج شده را به داخل سیلندر گاز موجود در خودرو تزریق می‌نمایند که با توجه به غیر اصولی بودن و فوق العاده خطرناک بودن این کار عواقب خطرناکی خواهد داشت.

او ضمن هشدار درباره عواقب خطرناک دستکاری در سیستم خودرو‌های گازسوز، افزود: دستکاری در سیستم‌های سوخت‌رسان مخصوصاً سیستم خودرو‌های گازسوز منجر به ایجاد خطراتی می‌شود.

سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی کرمان با یادآوری بروز حوادث و آتش‌سوزی‌هایی که در پی دستکاری تعمدی سیستم خودرو‌های گازسوز روی می‌دهد، گفت: تجربه نشان داده است که در سال‌های قبل نیز با سهمیه‌بندی بنزین، برخی از رانندگان به سمت استفاده از خودرو‌های گازسوز می‌رفتند.

او بیان داشت: تغییر خودسرانه سیستم‌های سوخت‌رسانی خودرو، عواقب خطرناکی در پی دارد؛ برخی افراد سودجو، مخازن LPG یا CNG دست دوم را به عنوان سیستم‌های کم‌کارکرد به فروش می‌رسانند. این به این معناست که برخی افراد با رنگ آمیزی مخازن گازسوزی که سال‌ها در یک خودرو کار کرده و باید اسقاط شود آن‌ها را به عنوان سیستم‌های گازسوز کم‌کارکرد به فروش می‌رسانند.

میرزایی تصریح کرد: در جایگاه‌های سوخت، محیط ایمنی برای سوخت‌رسانی تعبیه شده واپراتور‌های آموزش دیده وتجهیزات مناسب وجود دارد.
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار