متأسفانه طی سالیان آتی گسترش فضاهای گردشگری و تفریحی در این مکان ، فضای مذهبی این مکان را تحت تأثیر قرار داده است ، و این مکان بیش از آنکه رنگ بوی مذهبی و دینی داشته باشد به عنوان تفرجگاهی برای گشت و گذار ، خوشگذرانی جوانان و خانواده‌ها شده است .
کد خبر: ۸۰۳۳۹۳
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۲ 04 December 2019

«تابناک کرمان»،‌ کمالی فرد؛ مسجد صاحب الزمان (عج) نامی آشناست که کمتر کسی است در کرمان و حتی در شهرهای اطراف که آوازه آن را نشنیده باشد این مسجد در ابتدا به وسیله حاج ابراهیم مشهور به حاج محمود ضیاء عزیزی در ارتفاعات شهر کرمان در محدود مشخصی بنا نهاده شد که طی سالیانه مورد استقبال مردم دیندار دیار کریمان قرار گرفته است و هر روز بر وسعت آن افزود، مسجد صاحب الزمان (عج) مکانی مقدسی که می‌توان آن را اصلی‌ترین پایگاه مهدویت در استان کرمان بر شمرد ، این مکان میعاد گاهی برای عاشقانه امام زمان (عج) تبدیل شده و با توجه به وجود اعتقادات مذهبی عمیق و ریشه‌دار کرمانیان این مسجد همواره مشتاقان زیادی را در جشن و اعیاد مذهبی به سمت خود کشانیده است.

مسجد صاحب الزمان (عج) کرمان محلی برای اندیشیدن به آخرت یا لهو و لعب دنیا !

وجود مسجد با عظمت صاحب الزمان (عج) وجود فضای سبز هم شأن با عطر و بوی گلزار شهداء حال و هوایی غیر قابل وصف به این مکان داده ، در این مکان همچنین عده‌ای اولیاء و عرفا و علماء دینی به خاک سپرده شده‌اند و به تدریج بخشی عظیمی از این مجموعه به قبرستان تبدیل شده است که این خود باعث تردد و رفت آمدهای بی شمار خانواده‌ها برای زیارت اهل قبور خود شده است .

در کنار این مجموعه بزرگترین جنگل دست کاشت ایران به نام جنگل قائم نیز از دامنه‌های کوه تا دشت‌های اطراف فضایی دلنشین به بام کرمان داده است که همواره گردشگران زیادی از سراسر استان به این سمت می‌روند .
با همه این اوصاف می‌توان گفت متأسفانه طی سالیان آتی گسترش فضاهای گردشگری و تفریحی در این مکان ، فضای مذهبی این مکان را تحت تأثیر قرار داده است ، و این مکان بیش از آنکه رنگ بوی مذهبی و دینی داشته باشد به عنوان تفرجگاهی برای گشت و گذار ، خوشگذرانی جوانان و خانواده‌ها شده است .

به عنوان مثال اگر طی یک روز تعطیل گشت و گذاری به مسجدصاحب الزمان (عج) داشته باشید دیدن فضاهای خارج از شرع و قانون انسان را متعجب می‌کند دیدن این همه بی ‌حجابی ، بی‌پروایی از وجود محرم و نامحرم ، مسائل غیراخلاقی ، استعمال آزادانه قلیان و مواد مخدر توسط جوانان و نوجوانان ، صداهای گوشخراش آهنگ و موسیقی خودروها ، گاها رقص و پای کوبی جوانان، عدم رعایت بهداشت و محیط زیست و ... آن هم در مکانی که یکی از نمادها و شاخصهای دینی و مذهبی استان‌مان است، جای بسی تأسف و تأثر دارد ، آدمی را به تفکر وامیدارد که واقعاً آیا مقام و مسئولی یا حتی قانونی در رابطه با ممانعت با این مسائل و پیشگیری نیست؟ آیا اینجا دیار شهید پرور کرمان است ؟ این حجاب این رفتار در شأن این جایگاه است ؟

در مسجد صاحب الزمان ( عج) محوطه‌ای که به ورزش اختصاص داده‌اند خانمها و آقایان مختلط بدون رعایت کردن حجاب و عرف و شئونات اسلامی و دینی مشغول ورزش هستند و احتمالاً اگر مسئولی هم این صحنه‌ها را ببیند با خود بگوید چه شهروندان خوبی که به مقوله ورزش اهمیت می‌دهند غافل از اینکه اینگونه تجمعات تیشه بر ریشه خانواده‌ها و اسلام می‌زند و در شأن یک مملکت اسلامی نیست!

در این مکان اگر به نیمکت‌ها و آلاچیقهای این محوطه هم نگاه بی‌ندازیم دختران و پسران جوان خیلی راحت مشغول استعمال قلیان و سیگار هستند و خارج از عرف اسلامی و آسیب رساندن به سلامت خود و همراهیان برای لحظه‌ای تفریح و خوشگذرانی خیلی راحت به محیط زیست آسیب می‌رسانند ، با ابراز تأسف در این رابطه ارگان یا مسئولی ورود پیدا نمی‌کند تا مانع از این بی‌قانونی شود!

صدتأسف که تدابیر شهری ما به گونه‌ای اندیشیده شده تا مکانی مانند مسجد صاحب الزمان (عج) و قبرستان اطراف آن بیشتر از اینکه به مکانی برای اندیشیدن به قبر ، قیامت ، مردن ، انجام اعمال مذهبی و دینی باشد حال و هوای گردشگری و تفریح و خوشگذرانی به خود گرفته است !
که جای دارد در ابتدای امر شهروندان عزیز موازین شرعی و دینی را بیشتر رعایت کنند و دستور دین در بحث «امر به معروف و نهی از منکر» را جدی بگیرند و همچنین مسئولین عزیزمان تدابیری بیاندیشند که شرع و موازین اسلامی بیش از پیش در جامعه نمایان باشد تا شاهد اینگونه بی قانونی ها و هنجار شکنی ها در استان شهید پرورمان کرمان نباشیم .

 

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار