جلال میرزایی در گفت‌وگو با «تابناک»؛
در روز‌های گذشته، پس از جلسه کمیسیون انرژِی برای بررسی استیضاح وزیر نفت، آقای امیرآبادی به عنوان یکی از متقاضیان در توییتی از عبارات و جملات و مواضعی استفاده کرد که حکایت از تغییر موضع آن‌ها نسبت به قبل دارد، ایشان کاملا گویا به مصالح کشور اشاره داشت؛ اینکه این تصمیم فراکسیونی بوده و در نهایت آن‌ها تابع مصالح هستند.
کد خبر: ۸۰۷۳۰۰
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۱ 21 December 2019

چند وقتی است، موضوع استیضاح‌ها در مجلس شورای اسلامی داغ شده و نمایندگان مجلس، استیضاح سه وزیر کابینه را در دستور کار خود قرار داده اند.

به گزارش «تابناک»؛ هرچند به نظر می‌رسد پس از وقوع اتفاقات اخیر و ناآرامی‌های بعد از افزایش قیمت بنزین، استیضاح تنها راه استیفای حقوق از دست رفته برخی مردم معترض است، گویا در مورد برخی وزرا رویکرد نمایندگان، سیاسی و همین عامل باعث شده تا در چند روز گذشته، صحبت از احتمال منتفی شدن استیضاح وزیر نفت کم و بیش به گوش بر‌سد و حتی برخی‌ خبر از منتفی شدن آن دادند.

یک عضو کمیسیون انرژی مجلس با این پیش بینی که استیضاح وزرای نفت و کشور منتفی خواهد شد، گفت: متقاضیان استیضاح وزیر نفت به دلیل بازخورد‌های بیرونی، تصمیم به پیگیری نکردن استیضاح گرفته اند.

جلال میرزایی در گفت‌وگو با «تابناک» در تبیین پشت پرده استیضاح وزیر نفت گفت: در روز‌های گذشته، بعد از جلسه کمیسیون انرژِی برای بررسی استیضاح وزیر نفت، آقای امیرآبادی یکی از متقاضیان، در توییتی از عبارات و جملات و مواضع منطقی و درست استفاده کرد که حکایت از تغییر موضع آن‌ها نسبت به قبل دارد. ایشان کاملا گویا به مصالح کشور اشاره داشت و اینکه این تصمیم فراکسیونی بوده و در نهایت آن‌ها تابع مصالح هستند.

وی افزود: آن‌ها در عین اینکه می‌گویند امضا‌های استیضاح وزیر نفت را پس نگرفته اند، نگفتند که بر استیضاح مصرند؛ این خود نشان از تغییر موضع برای ادامه استیضاح دارد.

میرزایی ادامه داد: از طرف دیگر، متقاضیان استیضاح وزیر نفت، دیگر این موضوع را پیگیری نمی‌کنند و گویا علت را باید در بازخورد‌ها به این تصمیم جستجو کرد؛ همان طور که هر جریان سیاسی پویا با توجه به بازخورد‌ها تصمیم می‌گیرد، آن‌ها نیز با عنایت به بازخورد‌ها در تصمیمشان تجدیدنظر کردند، چون آن‌ها جدا از جریان سیاسی بیرون از مجلس نیستند.

این عضو شورای مرکزی فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی توضیح داد: همان طور که جریان ما تحت تاثیر چهره‌ها و تشکل‌های بیرون از مجلس است، اصولگرایان نیز با تشکل‌ها و جریانات بیرون از مجلس ارتباط دارند که این موضوعی طبیعی است. از طرف دیگر، متقاضیان استیضاح وزیر نفت در درون خودشان درباره ادامه درخواست بحث دارند؛ این که این موضوع را ادامه دهند یا مراعا گذاشته و یا امضا‌ها را پس بگیرند.

وی درباره اینکه آیا توصیه‌ای به استیضاح کنندگان برای پس گرفتن امضاهایشان شده است، گفت: توصیه‌ای به آن‌ها از بیرون از مجلس نشده، اما به هر حال آن‌ها ارتباطاتی با نهاد‌ها و شخصیت‌های بیرونی مجلس دارند که این تعاملات چند سویه است.

میرزایی توضیح داد: تصمیم نمایندگان در فراکسیون یا خارج از آن برای استیضاح وزیری، بازخورد‌هایی را در جامعه به دنبال دارد که اگر این بازخورد‌ها مثبت باشد، حمایت از استیضاح بیشتر شده و کار جلو می‌رود و اگر منفی باشد، یعنی به نوعی با استیضاح مخالفت شده که اگر این مخالفت‌ها قوی و جدی باشد، استیضاح به سرانجام نمی‌رسد؛ لذا نمی‌توان گفت، جریانی با فکر و برنامه منسجم پشت استیضاح‌هاست و برخی به دلیل نگرفتن امتیاز و برخی دیگر به خاطر انجام ندادن اقداماتی در راستای منافع کشور درخواست استیضاح را مطرح می‌کنند.

وی در پایان با رد هرگونه توافق پشت پرده بین برخی اصلاح طلبان و اصولگرایان مجلس برای پس گرفتن امضا‌های استیضاح وزرای کشور و نفت، پیش بینی کرد که این دو تقاضا منتفی شود.

 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار