نظارت وزیر بهداشت بر روند درمان مصدومان آیین تشییع سپهبد شهید سلیمانی؛
وزیر بهداشت آخرین وضعیت رسیدگی به مصدومان مراسم تشییع پیکر شهید سپهبد سلیمانی را تشریح کرد.
کد خبر: ۸۱۲۱۱۷
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۱ 07 January 2020

به گزارش «تابناک کرمان» به نقل از ایسنا، دکتر سعید نمکی که برای شرکت در آیین تشییع سپهبد شهید سلیمانی در کرمان به‌سر می‌برد، ضمن ابراز  تاسف از حادثه پیش آمده در مراسم تشییع شهید سپهبد سلیمانی در کرمان که باعث مجروح و کشته شدن برخی شرکت‌کنندگن در مراسم شده است، در بازدید و نظارت بر روند درمان مصدومان بستری در بیمارستان‌های کرمان، اظهار کرد: «متاسفانه امروز در مراسم تشییع سردار رشید اسلام، به‌دلیل ازدحام جمعیت و مشکلی که در برخی از معابر بود، تعدادی از هموطنان ما که با عشق و علاقه به مراسم آمده بودند، دچار  حادثه شدند».

وی با بیان اینکه هنوز آمار دقیقی از فوتی‌های این حادثه دریافت نکرده‌ایم، درباره وضعیت مصدومان نیز گفت: «من نیز با همکارانم برای رسیدگی به وضعیت مصدومان در بیمارستان حاضر شدیم. همکارانم بر بالین مصدومانِ بستری هستند و با آمادگی کاملی که همکاران در بیمارستان‌های کرمان داشتند، خوشبختانه به موقع رسیدگی‌ها در حال انجام است».

وزیر بهداشت افزود: «تعدادی از افراد سانحه‌دیده اعم از کودک و والدین در آی‌سی‌یو بستری هستند که با رسیدگی همکاران وضعیت بهتری دارند. متاسفانه تعداد زیادی هم مصدوم بدحال به بیمارستان‌ها آورده شد که این افراد در همان خیابان‌ها و معابر به‌دلیل این که افراد روی هم ریختند، فشارهایی ایجاد شد که باعث خفگی آنها شده است. خیلی از مواردی هم که به بیمارستان‌ها آورده شدند موارد پیشرفته‌ای بود که همکاران تمام وقت دارند کار را دنبال می‌کنند».

وی بیان کرد: «افرادی که تا الان به پرسنل و مراکز درمانی ما در کرمان مراجعه کرده‌اند، حدود ۲۰۰ نفر هستند که برخی‌هایشان خیلی بدحال بودند و برخی در آی‌سی‌یوهای مختلف بستری هستند. خوشبختانه از قبل تدابیر در این زمینه در نظر گرفته شده بود و مراکز درمانی آمادگی داشتند. تعدادی از افراد هم در بخش‌ها بستری هستند و تعدادی هم مرخص شدند و به منزل‌شان بازگشتند».

وی گفت: «امیدواریم که کمترین عارضه و سانحه را داشته باشیم و ان‌شاءالله  در جمع‌بندی نهایی هم رئیس دانشگاه  علوم پزشکی استان آمار و اطلاعات بیش‌تری را خواهند داد».

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
دادگاه مسببین حادثه (فرمانده سپاه-صدفی-استاندار-فرماندار-معاون امنیتی استاندار و شهردار) باید برگزار بشه هرچند این اتفاق نمیافته اما جواب خون این کشته شده ها رو باید اون دنیا بدن و طرف حسابشون سردار سلیمانیه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار