نزاع بزرگ طایفه ای در استان کرمان که به مرگ چندین نفر انجامیده بود به صلح ختم شد.
کد خبر: ۸۱۵۷۷۲
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۱ 20 January 2020

به گزارش «تابناک کرمان»؛ رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: با ورود قوه قضائیه و اهتمام سران و اعضای پنج طایفه بزرگ در جنوب استان کرمان، بزرگترین نزاع طایفه ای در این استان به صلح و سازش ختم شد.

یدالله موحد در تشریح این خبر افزود: از ابتدای سال 94 و در پی بروز برخی اختلافات ناشی از سوء تفاهم ها میان دو طایفه در جنوب استان، تعدادی از طرفین به قتل رسیده اند که با ورود دستگاه قضائی از ادامه این نزاع جلوگیری شد.

وی با اشاره به این مطلب که بلافاصله پس از وقوع این حوادث جلسات مستمر تشکیل شده است، خاطرنشان کرد: در مرحله نخست تمامی متهمان به قتل بازداشت شدند و در ادامه بر مبنای میثاق نامه عدالت و امنیت پایدار ، دادستان رودبار جنوب برای پیشگیری از ادامه این نزاع طایفگی و ایجاد صلح و سازش میان طوایف فوق با سران طوایف شهرستان رودبار و اولیای دم مقتولین جلساتی را تشکیل داده و به برطرف کردن سوءتفاهم های ایجاد شده پرداختند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان تصریح کرد: در نهایت بر مبنای اقدامات انجام شده و پس از گذشت قریب به 5 ماه و با حل و فصل اختلافات و سوءتفاهمات، طرفین به صلح و سازش رسیده وطی مراسمی با سوگند به قرآن کریم متعهد شدند که دیگر هیچ گونه اختلافی با یکدیگر نداشته باشند و به زندگی عادی خود ادامه دهند.

موحد اظهارداشت: متاسفانه در پی این اختلاف بین طایفه ای، تعدادی افراد بی گناه از طوایف مختلف جان خود را از دست داده بودند.

وی ضمن اشاره به این مطلب که نخستین قتل در این پرونده در 14خرداد سال 94 رخ داده بود، افزود: درپی اعلام رضایت طوایف مربوط به این پرونده، هفت نفر از قصاص رهایی می یابند.
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار