تعادل بخشی آب سفره‌های زیر زمینی با آب دریا؛
کد خبر: ۸۱۵۷۹۶
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۱ 20 January 2020

«تابناک کرمان»، حسن اشرف گنجویی؛ نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی با بیان این که پروژه‌ی انتقال آب خلیج 76 درصد پیشرفت دارد گفت بخشی از این آب که اضافه می‌آید قرار است برای تعادل بخشی سفره‌ی آب‌های زیرزمینی تزریق شود تا در امر کشاورزی مورد استفاده قرار گیرد
طرح مسئله بخشی از آب شرب رفسنجان از پروژه خلیج فارس تأمین می‌گردد، از طرف نماینده شهر جای تعمق و تحلیل دارد. آب در حال حاضر در خلیج فارس موجودیت دارد، تشنگی و کمبود آب شرب در شهر رفسنجان مسائل برطرف نمودن موانع اقتصادی، تطبیق سیستم انتقال آب آن هم از خلیج فارس تا رفسنجان و نیز پس از حل این قبیل مسائل تسویه نمودن و رفع مسائل شوری و تلخی آب خلیج فارس ، همه و همه مسائلی هستند که تنها با پروسه‌های زمانی طولانی مدت قابلیت اجرائی دارند. با همزمان موجودی آب خدادادی سفره‌های زیر زمینی نه با تناسب مصرف بلکه چندین برابر با چاه‌های مجاز و غیر مجاز از دشت‌های مجاور رفسنجان پمپاژ و صرف شستن سنگ‌ها و چرخش کار کارخانه ذوب مس می‌شوند. چرا ؟ چه دلیلی در کار است که نماینده رفسنجان حاضر به حتی تشویق ذوب مس برای انتقال آب از خلیج فارس و خاتمه بخشیدن به برداشت بی رویه از آب سفره‌های زیر زمینی نمی‌باشد؟ مسئله مهمتر طرح تعادل بخشیدن به آب سفره‌های زیر زمینی را آقای نماینده شخصاً تهیه نموده و یا متخصصین و صاحب نظران برای وی تهیه نموده‌اند، از آنجائیکه این قبیل طرح‌ها فاقد پایگاه علمی و کارشناسی است پس در حد سرهمبندی برای آنها می‌توان قضاوت نمود.خاک‌های اراضی استان کرمان بواسطه کمبود باران نسبت به تبخیر به اندازه کافی شور و هدایت الکتریکی (EC ) بالا دارند، چگونه می‌توان آب دریا را روی این اراضی آزاد نمود تا به تدریج نفوذ نموده ، به عمق 200 متری برسند و از آنجا سطح آب‌های زیر زمینی را بالا آورده تا به ارتفاع مورد نظر رسانده و تعادل بخشی اعمال شود .
پیری سوالی از محصلی که مدعی تحصیلات شش کلاسه بود کرد، سوال خیلی ساده بود (فلان تابلو را بخوان) محصل نتوانست، پیر از محصل سؤال کرد که آدرس مدرسه شما کجاست؟ محصل سؤال کرد برای چی می‌خواهی؟ پیر جواب داد که مدرسه‌ای تا کلاس ششم نتوانسته طوری آموزش دهد که تابلو را بخوانی به درد تحصیل نمی‌خورد باید در آن... بار کرد.

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار