برای کودکان زیر 5 سال؛
مدیرگروه مبارزه با بیماری‌های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: «طرح تکمیلی واکسیناسیون فلج اطفال طبق دستورالعمل سازمان جهانی بهداشت، از ۲۸ دی‌ماه در کرمان آغاز شده و کودکان مشمول طرح قطره فلج اطفال دریافت می‌کنند».
کد خبر: ۸۱۵۹۶۶
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۳ 20 January 2020

به گزارش تابناک کرمان به نقل از ایسنا، دکتر مهدی شفیعی با بیان این‌که پوشش واکسیناسیون در کشور نزدیک به ۱۰۰ درصد است و این طرح دو بار در سال به‌صورت تکمیلی در جمعیت‌های مشخصی در کشور اجرا می‌شود، در خصوص جمعیت هدف این طرح گفت: «تمامی کودکان زیر پنج سال یعنی متولد ۲۸ دی‌ماه سال ۹۳ تا هشتم اسفندماه سال ۹۸ در تمامی مهاجرین خارجی در اردوگاه‌ها و یا خارج از اردوگاه‌ها و در کلیه‌ی مناطق تحت پوشش تیم‌های سیار، کلیه‌ی کودکانی که به همراه مادرانشان در زندان هستند و کودکان ایرانی که تا ۵۰ متر اطراف خانه‌های افاغنه زندگی می‌کنند شامل این طرح می‌شوند».
وی با بیان این‌که این جمعیت براساس سامانه‌ی سرشماری شناسایی شده‌اند و همکاران ما در پایگاه‌های بهداشتی به درب خانه‌ها مراجعه می‌کنند ادامه داد: «این طرح در بعضی از دانشگاه‌های همجوار مرزهای کشور، به‌صورت خانه به خانه اجرا می‌شود».
شفیعی افزود: «همچنین در هر نقطه‌ی شهری یا روستایی که پوشش واکسیناسیون فلج اطفال در آن‌ها کمتر از ۹۵ درصد باشد نیز، این طرح اجرا می‌شود».
مدیر گروه مبارزه با بیماری‌های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان این‌که این طرح در دو مرحله و در تاریخ‌های ۲۸ دی تا اول اسفند و پنجم تا هشتم اسفند اجرا می‌شود بیان کرد: «افرادی که در این تاریخ‌ها در منزل حضور نداشته باشند دوباره توسط کارشناسان بهداشتی لکه‌گیری طرح اجرا شده و مجدد جهت دریافت قطره به آن‌ها مراجعه می‌کنند».

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار