ورود 7827 پرونده به دادگاه‌های خانواده؛
از ابتدای سال‌جاری تا پایان پاییز هفت‌هزار و ۸۲۷ پرونده به دادگاه‌های خانواده شهر کرمان وارد شده و به گفته‌ی رئیس کل دادگستری استان کرمان در حال حاضر طلاق در صدر دعاوی این محاکم قرار دارد.
کد خبر: ۸۱۵۹۷۴
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۱ 20 January 2020

به گزارش تابناک کرمان به نقل از روابط عمومی دادگستری استان کرمان، یدالله موحد در نشست شورای قضایی مجتمع دادگاه خانواده شهر کرمان با بیان این‌که طلاق در صدر دعاوی محاکم خانواده در کرمان قرار دارد، گفت: «قضات بایستی با رویکرد صلح و سازش و در یک مهلت و زمان منطقی و معقول به دعاوی طلاق رسیدگی کنند».
وی بیان کرد: «دادگستری استان کرمان به دنبال افزایش مجتمع‌های تخصصی قضایی در شهر کرمان است و این امر موجب می‌شود که قضات به صورت تخصصی به دعاوی مختلف رسیدگی ».
رئیس کل دادگستری استان کرمان افزود: «ضرورت دارد مدیران مجتمع‌های قضایی بیش از گذشته برنامه‌ی ملاقات مردمی با شهروندان برگزار کنند و به مشکلات حقوقی و قضایی آنان رسیدگی کنند».
موحد، قضات محاکم حقوقی و خانواده را جزو بهترین قضات استان برشمرد و گفت: «دادگستری استان کرمان با کمبود قاضی در پست‌های میانی و عالی در دادگاه‌های بدوی (حقوقی،کیفری) و محاکم تجدیدنظر مواجه است».
رئیس مجتمع دادگاه خانواده شهر کرمان نیز بیان کرد: «طی ۹ ماهه‌ی نخست سال جاری هفت‌هزار و ۸۷۲ فقره پرونده به محاکم خانواده کرمان وارد شده است و در مقابل هشت‌هزار و ۴۳۲ پرونده مختومه شده است».
حجت‌الاسلام والمسلمین محمد شفیعی گفت: «متوسط نرخ رسیدگی به پرونده‌های قضایی در محاکم دادگاه خانواده شهر کرمان طی چند ماه اخیر ۱۱۱ درصد بوده است».
وی اضافه کرد: «قضات دادگاه خانواده شهر کرمان در راستای سیاست‌های کلان ریاست محترم قوه قضائیه گام برمی‌دارند و تمام تلاش خود را در جهت کاهش موجودی پرونده‌ها و جمعیت زندان‌ها خواهیم کرد». 

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار