تخریب 312 خانۀ مددجویان بهزیستی در سیل کرمان؛
مدیرکل بهزیستی استان کرمان با اشاره به خسارت سیل به خانه‌های مددجویان بهزیستی در جنوب کرمان از پرداخت کمک هزینه به این مددجویان خبر داد.
کد خبر: ۸۱۵۹۷۷
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۸ 20 January 2020

به گزارش تابناک کرمان به نقل از ایسنا، عباس صادق‌زاده با اشاره به فعالیت سامانه‌ی بارشی سیل‌آسای چند روز اخیر و متاثر شدن برخی مناطق استان کرمان از سیل، گفت: «طبق مصوبه‌ی ستاد بحران سازمان بهزیستی کشور مبلغ یک میلیون تومان کمک هزینه‌ای از سوی سازمان بهزیستی به حساب مددجویان بهزیستی مناطق سیل‌زده استان واریز می‌شود که بر این اساس خانواده‌ی یک نفره ۳۵۰ هزار تومان و خانواده‌ی پنج نفره یک میلیون و هفتاد هزار تومان کمک دریافت خواهند کرد که این مبلغ بر اساس تعداد خانوار افزایش می‌یابد».
وی با بیان این‌که اکنون در مناطق سیل‌زده حضور داشته و در حال بررسی مسایل و مشکلات مددجویان هستیم، ادامه داد: «سازمان بهزیستی استان کرمان به غیر از این کمک سازمان بهزیستی کشور، نیز کمک‌های استانی را در دستور کار قرار داده، به‌گونه‌ای که تا این لحظه سه کامیون اقلام ضروری بین مددجویان سیل‌زده ‌ی‌سازمان بهزیستی توزیع شده است و فردا هم دو کامیون دیگر به این مناطق ارسال خواهیم کرد».
مدیرکل بهزیستی استان کرمان با اشاره به سایر اقدامات این سازمان برای مدجویان سیل‌زده‌ی سازمان بهزیستی بیان کرد: «کمک هزینه‌ی نقدی به میزان ۵۰۰ هزار تومان نیز به حساب مددجویانی که از سیل آسیب دیده‌اند واریز شده است و مبلغی نیز فردا به صورت متمرکز از سوی سازمان بهزیستی کشور به حساب آن‌ها واریز خواهد شد».
وی در پاسخ به این سوال که آیا این کمک‌ها جبران خسارات آن‌ها را خواهد کرد؟ گفت: «خیر، این مبالغ صرفا مایحتاج ضروری این خانوارها را تامین می‌کند اما ما در حال انجام ارزیابی خسارات اصلی به این خانواده‌ها هستیم تا بتوانیم براساس تفاهمنامه‌ای که با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی منعقد کرده‌ایم، پس از تعیین میزان خسارات وارده، نسبت به ساخت و ساز یا تعمیر منازل مددجویان بهزیستی که تحت تاثیر سیل اخیر قرار گرفته‌اند، اقدام کنیم».
صادق‌زاده با بیان این‌که این کمک‌ها تحت عنوان هزینه‌های ضروری به مددجویان پرداخت می‌شود، اظهار کرد: «در ابتدا مقرر شده بود که اجناس و اقلامی که مددجویان نیاز دارند، را تامین کنیم اما چون توزیع آن‌ها ممکن بود تنش‌های اجتماعی را در منطقه ایجاد کند، لذا این کمک‌ها به‌صورت نقدی به این خانواده‌ها پرداخت شده است تا با این پول، مددجویان بتوانند ضروری‌ترین اقلام مورد نیاز خود را تامین کنند ضمن آن‌که اقتصاد منطقه نیز فعال می‌شود».
وی با تاکید بر این‌که سازمان بهزیستی استان کرمان ارزاق مددجویان را تا یک هفته تامین و در اختیار آن‌ها قرار داده‌ است خاطرنشان کرد: «در استان کرمان دو هزار و ۷۰۰ نفر از افراد تحت پوشش بهزیستی در معرض سیل اخیر قرار گرفتند و دچار آسیب شده‌اند».
مدیرکل بهزیستی استان کرمان با بیان این‌که شهرستان رودبار جنوب با یک‌هزار و ۵۲۱ مددجو بیشترین آمار را در این میان داشته است، از ۳۱۲ مورد تخریب در بخشی از منازل مسکونی خانواده‌ها و گروه‌های تحت حمایت خبر داد و گفت: «۲۵ تا ۳۰ درصد خانه‌ها در قلعه‌گنج به تعداد ۱۵۰خانه، در منوجان ۹۵ خانه و در رودبارجنوب ۶۷ خانه دچار آبگرفتگی و تخریب شده‌اند».
صادق‌زاده با اشاره به کمک‌های نقدی بهزیستی استان کرمان به مددجویان این سازمان در مناطق سیل‌زده گفت: «موضوع کمک‌های نقدی ۵۰۰ هزار تومانی شامل تمامی افراد تحت پوشش این سازمان در مناطق سیل‌زده استان کرمان است اما کمک یک میلیون تومان سازمان بهزیستی کشور فقط برای آسیب‌دیدگان تحت پوشش این سازمان در مناطق سیل‌زده خواهد بود». 

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار