بانک‌ها همکاری کنند؛
معاون اقتصادی استاندار کرمان گفت که واحدهای تولیدی کرمان هنوز موفق به جذب تسهیلات تبصره ۱۸ نشده‌اند و برای جذب این تسهیلات تنها یک ماه فرصت باقی‌ست. او خواستار همکاری بیشتر بانک‌ها شد.
کد خبر: ۸۱۵۹۷۸
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۲ 20 January 2020

به گزارش تابناک کرمان به نقل از تسنیم، محمدعلی دهقان در در بیست‌وهفتمین جلسه رفع موانع تولید استان کرمان با بیان این‌که دبیری جلسه‌ی رفع موانع تولید به بخش خصوصی واگذار شده اس، بیان کرد: «خانه صنعت و معدن در کل کشور به‌عنوان دبیر جلسات کارگروه رفع موانع تولید انتخاب شده است».
وی با بیان این‌که از سازمان صنعت، معدن و تجارت استان که در طول سال‌های گذشته دبیری جلسه را به عهده داشتند تشکر می‌کنیم و از تجربیات آن‌ها باید استفاده کرد افزود: «موارد دیگری نیز وجود دارد که پیگیری این امور نیز به خانه صنعت و معدن واگذار شده است».
معاون امور اقتصادی استانداری کرمان اضافه کرد: «توقع این است پرونده‌هایی که به جلسات کارگروه رفع موانع تولید می‌آید قبلا دقیقا کارشناسی شوند و وقت جلسات کمتر گرفته شود».
وی با بیان این‌که پرونده‌ی اشخاص محرمانه است گفت: «نباید ریز اطلاعات واحدهای تولیدی دارای مشکل در جلسات رفع موانع تولید مطرح شود و آبروی اشخاص در خطر قرار بگیرد».
دهقان با اشاره به این‌که در استان کرمان هنوز نتوانستیم اعتبار تسهیلات تبصره‌ی ۱۸ را جذب کنیم خاطرنشان کرد: «این تسهیلات سود کمتری دارد اما سختگیری‌هایی برای ضمانت پرداخت وجود دارد و امیدواریم بانک‌ها همکاری بیشتری برای پرداخت این تسهیلات داشته باشند».
وی با بیان این‌که برای جذب این تسهیلات یک ماه بیشتر زمان نیست و باید سریع‌تر اقدام شود اضافه کرد: «کارگروه پنج نفره‌ای در استان تشکیل شده که مشکلات پیش‌روی عدم جذب اعتبارات تسهیلات تبصره‌ی ۱۸ در کرمان پیگیری شود».
معاون امور اقتصادی استانداری کرمان با اشاره به این‌که وظیفه‌ی کارگروه است که پرونده‌هایی که به بانک‌ها معرفی شدند را بررسی و دلایل عدم پرداخت تسهیلات را گزارش دهند افزود: «در مدت زمان یک ماه باقیمانده کارگروه و کمیته‌ی پنج نفره باید تمام تلاش خود را برای جذب این اعتبارات انجام بدهند».
در این نشست ۱۱ پرونده از واحدهای تولیدی دارای مشکل بررسی شد که بدهی معوقات بانکی و مالیاتی و همچنین مجوزات محیط زیستی از اهم مشکلات آن‌ها بود.

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار