استاندار کرمان پیشنهاد داد؛
استان کرمان به‌عنوان مقصد جدید اردوهای راهیان نور معرفی می‌شود تا دانش‌آموزان و دانشجویان با حضور در کنار مرقد سپهبد شهید سلیمانی و نیز بازدید از موزه دفاع مقدس علاوه بر آشنایی با تاریخ دفاع مقدس با شخصیت، شیوه و منش شهید سلیمانی نیز بیشتر آشنا شوند. این پیشنهاد روز گذشته توسط استاندار کرمان در جلسه‌ی برنامه‌ریزی ستاد راهیان نور استان مطرح شد و از سوی فرمانده مرکزی راهیان نور بسیجیان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مورد استقبال قرار گرفت.
کد خبر: ۸۱۵۹۹۹
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۳ 20 January 2020

به گزارش تابناک کرمان به نقل از روابط عمومی استانداری کرمان، استاندار کرمان در جلسه‌ی برنامه‌ریزی ستاد راهیان نور استان کرمان، برگزاری اردوهای راهیان نور در سطوح مختلف دانش‌آموزی و دانشجویی را اقدام بسیار ارزشمندی دانست و بیان کرد: «استان کرمان این توانایی را دارد که امکانات لازم برای انتقال ویژگی‌های حاج‌قاسم سلیمانی به جوانان را تحت عنوان اردوی راهیان نور ۲ تامین کند».
محمدجواد فدایی با بیان این‌که استان کرمان ظرفیت‌های بسیار خوبی دارد و ما به وظیفه‌ی خود در راستای ترویج این فرهنگ عمل خواهیم کرد افزود: «پیشنهاد می‌شود که راه، روش و منش سردار شهید حاج‌قاسم سلیمانی به جوانان و جامعه معرفی شود».
وی پیشنهاد داد: «قرارگاه راهیان نور در کشور مرقد شهید سردار سپهبد سلیمانی را به عنوان مقصد جدید سفر کاروان‌های راهیان نور در نظیر گیرد که در این راستا حضور در گلزار شهدای کرمان، بازدید از موزه دفاع مقدس از یادگارهای سردار شهید سلیمانی و لشکر ۴۱ ثارالله و آشنایی با شخصیت و راه و سیره‌ی شهدا به‌ویژه این شهید والامقام را از اهداف این برنامه‌ها می توان اعلام کرد».
سردار یعقوب سلیمانی فرمانده مرکزی راهیان نور بسیجیان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در این جلسه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره‌ی شهدای مقاومت گفت: «یکی از بسترهایی که در بازدارندگی توطئه‌های دشمنان موثر بوده، فرهنگ دفاع مقدس است».
وی علت حضور میلیونی مردم در تشییع سردار ولایت را، فرهنگ دفاع مقدس دانست و بیان کرد: «با هیچ معیاری حضور و نقش مردم در این تشییع پیکر شهید حاج‌قاسم سلیمانی قابل سنجش نبود».
فرمانده مرکزی راهیان نور بسیجیان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، دفاع مقدس را امتداد قیام امام حسین(ع) بیان کرد و افزود: «معتقدیم برگزاری اردوهای راهیان نور موقعیت مناسبی برای ترویج مسیر شهدا و سبک زندگی شهدا در جامعه است».
وی بر لزوم ترویج اخلاقیات و فرهنگ دفاع مقدس در اردوی راهیان نور برای نسل جوان تاکید کرد و گفت: «از ابتدای سال جاری تاکنون دو میلیون و ۷۰۰ هزار نفر در اردوهای راهیان نور حضور داشتند که در این راستا سه‌هزار و ۵۵۵ نفر دانش‌آموز از استان کرمان در این اردوها شرکت کردند».
سلیمانی با بیان این‌که آمادگی برگزاری راهیان نور ۲ را داریم تا دانش‌آموزان برای شناختن شخصیت حاج‌قاسم سلیمانی در کرمان حضور یابند، اضافه کرد: «با توجه به این‌که موزه دفاع مقدس یکی از آثار به یادگار مانده از حاج‌قاسم سلیمانی است، دانش‌آموزان سراسر کشور با حضور در این شهر ضمن بازدید و آشنایی با دوران دفاع مقدس، می‌توانند با شخصیت سردار شهید حاج‌قاسم سلیمانی نیز آشنا شوند».
فرمانده مرکزی راهیان نور بسیجیان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: «بر اساس بازدیدهایی که انجام داده‌ایم ظرفیت ریلی و اتوبوسی برای برگزاری راهیان نور ۲ در کرمان باید تامین شود زیرا متاسفانه زیرساخت‌های استان کرمان نسبت به سایر استان‌ها عقب‌مانده‌تر است و این مشکل از ما مسئولین است».

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار