از 28 دی‌ماه؛
زندگینامه و برخی ماجراهای زندگی استاد محمدابراهیم باستانی پاریزی به مدت یک هفته و شش قسمت ۲۰ دقیقه‌ای، در برنامه‌ی «کتاب شب» رادیو تهران بازخوانی می‌شود.
کد خبر: ۸۱۶۰۰۲
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۵ 20 January 2020

به گزارش تابناک کرمان به نقل از ایسنا، محمدباقر رضایی ـ سردبیر و نویسنده‌ی برنامه ـ درباره‌ی جزییات این بازخوانی گفت: «به مناسبت سالگرد تولد شاعر تاریخ و وقایع‌نگار لحظه‌های ناب زندگی مردمان روزگار گذشته ایران (استاد باستانی پاریزی) که دی ماه است، زندگینامه و برخی ماجراهای جذاب کودکی، نوجوانی، میانسالی و کهنسالی او در ارتباط با دیگر ادبا و نویسندگان معاصر، برای بازخوانی در این برنامه در نظر گرفته شده است».
رضایی درباره‌ی منابعی که در این روایت رادیویی از آن‌ها استفاده شده است، توضیح داد: «برخی از شماره‌های مجله‌ی بخارا، کتاب کریم فیضی که مصاحبه‌ای طولانی با باستانی پاریزی است و در انتشارات روزنامه اطلاعات به چاپ رسیده، یادنامه‌هایی که درباره‌ی استاد منتشر شده، و برخی نشریات قدیمی که مطالبی درباره‌ی او داشته‌اند، ازجمله منابعی هستند که برای این روایت رادیویی از آن‌ها استفاده شده است؛ البته این روایت رادیویی، از یک تسلسل داستانی برخودار است که شنیدن آن را برای مخاطب، جذاب کند».
برنامه‌ی «کتاب شب»، بازخوانی رمان‌ها و کتاب‌های مشهور ایران و جهان را به عهده دارد و زندگینامه‌ی داستانی مفاخر و مشاهیر را نیز به مناسبت، بازخوانی می‌کند.
این برنامه هر شب (به‌جز جمعه‌ها) با تهیه‌کنندگی رضا قربانی و زرین کشاورز از گروه اخلاق و زندگی شهروندی رادیو تهران، روی آنتن می‌رود و گوینده‌ی ثابت آن بهروز رضوی است.
به گفته‌ی سردبیر برنامه، پخش بازخوانی زندگینامه شادروان باستانی پاریزی با تهیه‌کنندگی رضا قربانی دامغانی، از روز بیست و هشتم دی ماه، ساعت ۳۰: ۲۳ آغاز می‌شود و روز سوم بهمن به پایان می‌رسد.

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار