واکاوی انتخاب میدان آزادی کرمان به عنوان نقطه شروع مراسم تشییع پیکر مطهر سردار شهید قاسم سلیمانی...
کد خبر: ۸۱۷۳۲۴
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۹ 25 January 2020

«تابناک کرمان»، عباس ارجمند کرمانی؛ یکی از ویژگی‌های بارز حاج قاسم اخلاص بود. ( رهبر معظم انقلاب) از نگاه یک شهروند آغاز مراسم تشییع پیکر سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید بزرگوار پورجعفری از میدان آزادی کرمان به عنوان مرکز اصلی و نقطه آغازین مراسم اقدامی غیرکارشناسی و بدون در نظر گرفتن محاسبات مهم بود.
این اقدام چند مشکل اساسی داشت، میدان آزادی به عنوان مرکز و اصلی ترین مکان شهر کرمان شناخته می‌شود.

استانداری کرمان پاسخ قانع کننده و دلایل روشنی ارائه دهد

از سویی این مکان درحالی به عنوان نقطه آغاز مراسم در نظر گرفته می‌شود که ورود و حضور در آن برای شرکت کنندگانی که قصد داشتند تا از سمت استانهای همجوار همچون اصفهان، فارس، یزد و هرمزگان خود را به این رویداد مهم برسانند، با سختی و مشقت فراوانی همراه بود.

چراکه با توجه به محدودیتهای ترافیکی اعمال شده، می‌بایستی خودرو و اتوبوسها کیلومترها آن طرفتر در بزرگ راه آیت ا... هاشمی رفسنجانی و یا بلوار شهید صدوقی متوقف کنند و شرکت کنندگان با پیمودن مسیری تقریباً طولانی خود را به محل اصلی برگزاری مراسم برسانند.

از سوی دیگر ۶ خیابانی که سیل عظیم جمعیت را از بلوار جمهوری اسلامی، بلوار شهید صدوقی، خیابانهای استقلال، بهمنیار و شهید بهشتی راهی میدان آزادی کرده بود، جمعیت زیادی را راهی میدان آزادی کرد که با همان نگاه اول می‌توانستید به دور از ذهن نبودن وقوع هر احتمالی را در این سیل عظیم جمعیت گمانه‌زنی کرد ، چرا که میدان آزادی و خیابانهای اطراف آن تحمل و توان پذیرش این جمعیت را نداشت.

خیابان شهید بهشتی فقط ۱۷ متر عرض دارد در حالی که بزرگراه امام رضا، بلوار جمهوری اسلامی و یا حتی بلوار ۲۲بهمن از عرض به مراتب بیشتری برخوردار بوده و می‌توانستند گزینه‌های بهتری برای برگزاری این مراسم با شکوه باشند.

خیابان شهید بهشتی مرز شمال و جنوب شهر محسوب می‌شود، و اگر در این مراسم اتفاق بزرگ طبیعی و غیرطبیعی مثل آتش سوزی، تصادف جاده‌ای سنگین رخ می‌داد و نیاز به امدادرسانی از ایستگاه‌های آتش‌نشانی و یا بیمارستانها بود، چگونه می‌توانستیم وقت و یا انرژی خود را برای ساماندهی آن اتفاقات صرف کنیم؟

در پایان باید گفت میدان آزادی و خیابان شهید بهشتی و کوچه‌ها مسدود شده اطراف تاب و توان پذیرش این جمعیت را نداشت و این عامل موجب شد تا شاهد وقوع فاجعه‌ای تلخ و تلخ و تلخ باشیم.

ای کاش مسئولانی که با تصمیم‌گیری های ضعیف خود باعث و بانی تلخ کامی رهبر انقلاب؛ مردم استان و کشور در تشییع پیکر شهید بزرگ سردار سلیمانی شده‌اند، پاسخ قانع کننده و دلایل روشنی برای تصمیم گیری های خود داشته باشند.

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار