سریال نا تمام مدارس کپری در استان کرمان؛
وجود مدارس کپری یکی از مشکلات فضای آموزشی استان کرمان است از این رو مدیر کل آموزش و پرورش کرمان در جلسه با فعالان اقتصادی توانسته است با جذب حمایت این فعالان در قالب پویش ” ایران من ” مساعدت ساخت ۱۰۰ مدرسه در استان کرمان را بگیرد.
کد خبر: ۸۱۸۸۸۲
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۴:۰۰ 30 January 2020

به گزارش ”تابناک کرمان” چندی پیش مدیر کل آموزش و پرورش کرمان احمد اسکندری نسب در جلسه ای عنوان کرد که ۱۱۸ مدرسه استان کرمان در چادر دایر می‌شوند.

همچنین وی بیان کرد:  از ۵۶۰۰ فضای آموزشی استان ۶۱۱ مدرسه فرسوده هستند، ۳۶۱ مدرسه نیاز به مقاوم سازی دارند، ۱۸۱ مدرسه در چادر دایر می شوند، ۴۶ مدرسه کپری، ۲۳۲ مدرسه بلوکی و ۱۷۰ مدرسه کانکسی هستند در حالی که پیش از این سید محمد واعظی نژاد مدیر کل نوسازی مدارس در گفتگو با خبرنگار ما گفته بود که در استان کرمان مدرسه کپری نداریم.

واعظی نژاد در گفت و گو با خبرنگار ما در رابطه با آمار داده شده در خصوص مدارس کپری از سوی مدیر کل آموزش و پرورش گفت: آمارهایی که مدیر کل آموزش و پرورش ارائه داده است صحت دارد اما جلسه ای که با حضور فعالان اقتصادی و با محوریت رئیس اتاق بازرگانی برگزار شده بود با هدف جذب فعالان اقتصادی و مشارکت آنها در امر مقدس مدرسه سازی بود.

ایجاد مدارس کپری به دلیل شرایط مکانی و زمان است

واعظی نژاد در خصوص جمع آوری مدارس کپری گفت: از سال ۷۸ در پنج فاز تمامی کپرهای منطقه جمع آوری شد اما مجددا این مدارس بنا به شرایط زمانی و حوادث در این مناطق ایجاد می شوند.

مدیر کل نوسازی مدارس ادامه داد: با توجه به اعتبارات دولتی جمع آوری مدارس چادری، خشتی، گلی و کپری در زمان کوتاه امکان پذیر نیست از این رو به دنبال این هستیم با کمک خیرین چنین مدارسی را جمع آوری کنیم.

احمد اسکندی مدیر کل آموزش و پرورش نیز در گفتگو با خبرنگار ما در خصوص مدارس چادری گفت: از آنجا که عشایر کوچ نشین هستند طبیعتا مجبوریم برای احداث کلاس برای دانش آموزان عشایری از چادر استفاده کنیم، اما برای مردمان عشایری که دیگر کوچ نمی کنند و در یک مکان ثابت برای زندگی مانده اند، ساخت مدرسه را در دستور کار قرار داده ایم.

وی بیان کرد: در مدت سه سال اخیر ۱۴۱ مدرسه برای عشایر جایگزین چادر کرده ایم و بنا به تشخیص در برخی مکان ها کانکس را جایگزین چادر قرار داده ایم.

کلنگ زنی ۱۰۰ مدرسه در دهه فجر با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش

اسکندری نسب تاکید کرد: امسال مدارس خشت و گلی جمع کرده ایم از این رو کسی نمی تواند ادعا کند در استان کرمان حتی یک مدرسه خشت و گلی وجود دارد ضمن این که  در حال حاضر جمع آوری مدارس کانکسی و سنگی در دستور کار است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان در رابطه با جمع آوری مدارس کپری اظهار کرد: گاهی برخی از مردم استان کرمان به دلیل شرایط زندگی خود مهاجرت می کنند و بالطبع در آن مکان نیاز به مدرسه دارند اما از آنجا که ساخت مدرسه نیاز به زمان دارد مجبور هستیم مدارس از نوع  کپری را در آن مکان برپا کنیم.

اسکندری نسب ادامه داد: در مکان هایی که احساس می شود مردم ماندگاری زیادی برای زندگی در آن جا ندارند، احداث مدارس باید طوری باشد که بار زیادی بر دوش آموزش و پرورش نگذارد.

مدیر کل آموزش و پرورش کرمان عنوان کرد: در جلسه ی فعالان اقتصادی ، تصمیم گرفته شد ۱۰۰ مدرسه در قالب پویش “ایران من” در استان کرمان ساخته شود.

وی ادامه داد: عملیات اجرایی و کلنگ این ۱۰۰ مدرسه در دهه فجر با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش و وزیر کار و رفاه اجتماعی زده می شود تا بتوانیم بخشی از مشکلات فضای آموزشی استان را حل کنیم.

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار