وزیر اطلاعات در آیین برادری شهرستان ریگان:
وزیر اطلاعات با بیان این‌که برای حرکت و پیشرفت نیاز به وحدت داریم و هر ملتی که با یکدیگر یک‌دست شوند به موفقیت‌های زیادی دست پیدا می‌کنند، گفت: «انقلاب اسلامی چهره‌ی واقعی اسلام را نشان داد و باید این وحدت و همدلی را حفظ کنیم».
کد خبر: ۸۲۰۲۵۱
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۸ 03 February 2020

به گزارش تابناک کرمان به نقل از ایرنا، حجت‌الاسلام سیدمحمود علوی در نهمین همایش آیین برادری در شهرستان ریگان با اشاره به این‌که وحدت لازمه‌ی پیشرفت و توسعه است بیان کرد: «برنامه‌ی آیین برادری به عنوان یک اقدام فرهنگی ارزشمند از هشت سال قبل آغاز شده و هدف از برگزاری این آیین کاشتن بذر محبت در میان مردم، در راستای پیشرفت، رشد و توسعه‌ی کشور است».

باید وحدت و همدلی را حفظ کنیم
وی افزود: «عزت در سایه‌ی همدلی و هم‌افزایی پدیدار خواهد شد و انقلاب اسلامی تنها متعلق به امت ایرانی نیست و هر مسلمانی در هر جای دنیا برادر و خواهر ماست».
علوی ادامه داد: «انقلاب اسلامی متعلق به همه‌ی دنیای اسلام است و جمهوری اسلامی طی ۴۰ سال گذشته از مردم فلسطین حمایت کرده و در برابر اسرائیل اشغال‌گر قرار گرفته است».
وی یادآور شد: «جمهوری اسلامی می‌داند این موضع برای او هزینه دارد اما حاضر شده این هزینه را بدهد تا از مسلمانان دفاع کند».
وزیر اطلاعات با بیان این‌که مقرر بود در هفته‌ی وحدت این مراسم برگزار شود که به دلیل مسایلی نتوانستیم در آن زمان در جمع شما حضور یابم، بیان کرد: «دهه فجر محصول وحدت است و اگر وحدت و یکپارچگی شیعه و سنی و اقوام مختلف کشور نبود، امکان داشت به سادگی رژیم شاهنشاهی تا دندان مسلح، در مقابل دستان خالی مردم ایران به پیروزی برسد اما با شعار الله‌اکبر پیروزی انقلاب اسلامی در سایه‌ی رهبری امام راحل شکل گرفت».
وی گفت: «با ایستادگی مردم، درایت‌ها و هدایت‌های امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری، توانسته‌ایم توطئه‌های دشمنان در این سال‌ها را پشت سر بگذاریم و با رهنمودهای رهبری امروز در اوج اقتدار در جهان قرار بگیریم».
علوی با اشاره به وحدتی که در دنیای اسلام با عنوان مقاومت اسلامی وجود دارد، افزود: «امروز دنیای کفر بیش از هر زمان دیگری احساس خطر می‌کند و همه تلاش خود را به کار گرفته بین مسلمانان اختلاف بیندازد و بر روی موضوع اختلاف‌افکنی بین مسلمان سرمایه‌گذاری می‌کند لذا نباید تحت تاثیر توطئه‌های دشمنان قرار گیریم».
وی اضافه کرد: «تاریخ نشان داده که هر زمانی بین مسلمانان وحدت وجود داشته باشد، دشمنان در موقعیت ضعف قرار گرفته و جلوی ما به زانو در آمده‌اند اما در مقابل عدم وحدت میان مسلمانان باعث جان گرفتن مستکبرین شده به‌طوری‌که قبل از سال ۲۰۱۲ می‌گفتند که اسرائیل آخرین نفس‌های خود را می‌کشد اما از سال ۲۰۱۲ میلادی که مسایلی در سوریه پیش آمد، سبب شد اسرائیل در سال ۲۰۱۳ اعلام کند که امن‌ترین سال اسرائیل بود و این امنیت اسرائیل به دلیل اختلاف بین مسلمانان صورت گرفت».
وزیر اطلاعات بر لزوم وحدت بین مسلمانان تاکید کرد و افزود: «مسلمانان همواره باید با یکدیگر متحد باشند چه خطر دشمن باشد چه نباشد زیرا وحدت ضمن این‌که دفع خطر و تهدید به همراه خواهد داشت، برکاتی را ازجمله پیشرفت و توسعه‌ی جامعه را نیز به دنبال دارد».
وزیر اطلاعات وحدت و برادری را همانند غذا دانست و بیان کرد: «برای حرکت و پیشرفت نیاز به وحدت داریم و هر ملتی که با یکدیگر یک‌دست شوند به موفقیت‌های زیادی دست پیدا می‌کنند و اگر وحدت نباشد نه تنها چیزی عاید آن جامعه نخواهد شد، بلکه جامعه نیز خیلی از چیزهای خود را از دست خواهد داد».
وی با تاکید بر این‌که برای جمهوری اسلامی شیعه و سنی فرقی ندارد، افزود: «جمهوری اسلامی از مردم تحت ستم در بوسنی و هرزگوین حمایت کرد».
علوی ادامه داد: «مردم بوسنی و هرزگوین برادران اهل سنت بوده و شیعه نبودند اما بدانید که برای ما شیعه و سنی تفاوت ندارد همچنان که در افغانستان بیش از ۷۰ درصد مردم این کشور اهل سنت هستند اما جمهوری اسلامی در این سال‌ها بیشترین حمایت را از این کشورها کرده است».
وزیر اطلاعات با بیان این‌که تاریخ یک قرن گذشته نشان می‌دهد که همه‌ی بزرگان جهان اسلام (شیعه و سنی) از اسلام واحد سخن به میان آورده‌اند، با اشاره به تاریخ اختلاف‌افکنی دشمنان بین مسلمانان بیان کرد: «استعمار برای آن‌که بتواند بر مسلمانان تسلط پیدا کند، به دنبال اختلاف‌افکنی مذهبی بین مسلمانان رفت».
وی یادآور شد: «همواره در بین مذاهب افراط‌‌گراهایی وجود داشته است که باعث کشته شدن افراد زیادی شده‌اند اما انقلاب اسلامی ایران به این چیزها پایان داد و شیعه و سنی امروز در زیر سایه‌ی جمهوری اسلامی با عزت و در کنار همدیگر در ایران زندگی می‌کنند».
علوی با بیان این‌که لازمه‌ی نظریات مختلف داشتن، به جان یکدیگر افتادن نیست بلکه همواره می‌توان با گفتمان مواضع خود را مطرح کرد زیرا دعوا غیر از ضرر نتیجه‌ای ندارد اظهار کرد: «انقلاب اسلامی چهره‌ی واقعی اسلام را نشان داد و باید این وحدت و همدلی را حفظ کنیم». 

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار