سرپرست سازمان جنگل‌ها و مراتع آبخیزداری کشور خبر داد؛
سرپرست سازمان جنگل‌ها و مراتع آبخیزداری کشور گفت: «۱۰۰ میلیون یورو برای کنترل ریزگردها اختصاص یافته که ۲۰۰ میلیارد تومان برای شمال استان کرمان اختصاص داده شده است».
کد خبر: ۸۲۰۵۱۳
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۳ 05 February 2020

به گزارش تابناک کرمان به نقل از ایسنا، با حضور خسرو شهبازی، معاون وزیر جهادکشاورزی و سرپرست سازمان جنگلها و مراتع آبخیزداری کشور ۶۷ طرح آبخیزداری در شهرستان سیرجان به مناسبت ایام‌الله دهه فجر افتتاح شد.
در حوزه‌ی آبخیز پلنگی سفلی شهرستان سیرجان چهار بندسنگ ملاتی و ۶۳ بند خشکه‌چین به بهره برداری رسید.

اختصاص ۲۰۰میلیارد تومان برای مقابله با ریزگردهای کرمان
با انجام این عملیات آبخیزداری ۲۵ درصد از حوزه‌ی آبخیز شامل دو هزار و ۴۵ هکتار تحت پوشش قرار خواهد گرفت ضمن آن‌که با عملیات آبخیزداری انجام شده ۷۸۰ هزار مترمکعب روان‌آب، مدیریت و فرسایش ۱۴هزار تن منطقه تحت کنترل قرار می‌گیرد و در حدود ۳۹۰ هزار مترمکعب آب وارد سفره‌های زیر زمینی می‌شود .
شهبازی در مراسم افتتاح این طرح‌ها گفت: «یکی از وظایف اصلی وزارت جهاد کشاورزی مدیریت منابع طبیعی است که ۸۵ درصد از وسعت کشور را شامل می‌شود».
سرپرست سازمان جنگلها و مراتع آبخیزداری کشور با تاکید بر این‌که منابع صندوق ملی باید در جایی هزینه شود که کاری ماندگار برای نسل‌های آینده باشد اظهار کرد: «در همین راستا ۱۵۰ میلیون یورو به بحث‌های آب‌خیزداری و آب‌خوان‌داری اختصاص پیدا کرده و این پروژه‌ها در یک‌هزار و ۳۳ حوزه‌ی آبخیز و ۱۰ هزار نقطه‌ی کاری در کشور انجام می‌شود».
وی با بیان این‌که ۱۰۰ میلیون یورو برای کنترل ریزگردها اختصاص داده شده که ۲۰۰ میلیارد تومان برای شمال استان کرمان اختصاص داده شده است، افزود: «تا پایان سال جاری ۴۹۹ پروژه در بخش‌های مختلف منابع طبیعی با هزینه‌کرد ۵۲۲ میلیارد ریال به بهره‌برداری خواهد رسید». 

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار