حمید قاسمی گفت: چهارشنبه هئیت دولت در خصوص سهمیه بنزین نوروزی تصمیم می‌گیرد.
کد خبر: ۸۲۵۵۱۸
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۲ 23 February 2020

 در بیست و چهارمین روز آبان ماه بود که سهمیه‌بندی بنزین اعلام و مقرر شد ماهانه خودروهای شخصی ۶۰ لیتر بنزین ۱۵۰۰ تومانی را به عنوان سهمیه دریافت کرده و سوختگیری مازاد بر این میزان نیز مستلزم پرداخت سه هزار تومان به ازای هر لیتر بنزین باشد.

به گزارش افکارنیوز، پس از سهمیه بندی مقرر شد تا سهمیه سوخت بنزین ها تا 6 ماه در کارت سوختشان ذخیره شود ولی چندی قبل مطلع شدیم که این سهمیه بنزین تنها 2 ماه د رکارت می ماند و پس از آن سوخت می شود.

عده ای از هم وطنان سعی بر این داشتند تا مقداری از سهمیه خود را مدیریت کنند و آن را صرف مسافرت های تعطیلات نوروزی کنند تا در این اوضاع اقتصادی کمتر نگران بنزین 3000 تومانی باشند.

در این میان مونسان رئیس سازمان میراث فرهنگی از واریز سهمیه بنزین نوروزی توسط شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی داد.

خبری که خیلی زود از طرف مسئولان ذیربط تکذیب شد.

حالا اما به سنت سال‌های پیشین، در سال‌هایی که بنزین به صورت سهمیه‌ای عرضه می شد، موضوع اختصاص سهمیه خاص برای سفرهای نوروزی ارائه شده است.

در حالی که وزیر نفت برای چندمین بار تاکید کرده است که خبری از ارائه پیشنهاد تخصیص بنزین نوروزی ندارد، ولی تیموری تاکید کرده است که این پیشنهاد به دولت ارائه شده و حتی اعلام امادگی کرده است که بار دیگر پیشنهاد ارائه شده را به وزارت نفت نیز تسلیم کنند .

پیشنهاد وزارت میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی دلالت بر آن دارد که ۱۲۰ لیتر بنزین با قیمت لیتری ۱۵۰۰ تومان در کارت سوخت خوردوها شارژ شود تا ابزاری باشد برای تشویق شهروندان به سفرهای داخلی . زنگنه در لابلای سخنان خود تاکید کرده است که هر پیشنهادی از این دست بار مالی سنگینی برای دولت دارد این در حالی است که قوه مجریه بر بازتوزیع دقیق منابع حاصل از افزایش قیمت بنزین متمرکز است .
واکنش معاون مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآوردهای نفتی به خبر واریز سهمیه بنزین نوروزی

حمید قاسمی معاون مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآوردهای نفتی گفت: در حال حاضر هیچگونه تصمیمی مبنی بر بنزین سفر در نظر گرفته نشده و چیزی هم به شرکت پخش فرآوردهای نفتی ابلاغ نشده است.
7اسفند؛ تصمیم گیری نهایی برای بنزین نوروزی

معاون مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآوردهای نفتی تصریح کرد: قرار است روز چهارشنبه (۷ اسفند) تصمیم نهایی در خصوص واریز سهمیه بنزین نوروز اتخاذ شود، از آنجایی که این روزها وزارت کشور مشغول انتخابات است این جلسه به چهارشنبه موکول شده و قرار است در جلسه هئیت دولت در خصوص سهمیه بنزین سفر ویژه ایام نوروز تصمیم‌گیری شود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار