کد خبر: ۸۳۳۲۷۲
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۹ 23 March 2020

پژوهشگران آلمانی قدم بزرگی در پیداکردن یک داروی احتمالا مؤثر در درمان کوروناویروس جدید برداشتند. این پژوهشگران یک پروتئین سلولی را شناسایی کرده‌اند که ممکن است در ورود ویروس کووید۱۹ به سلول‌های ریه نقش داشته باشد.
این پژوهش که در نشریه Cell منتشر شده، نشان می‌دهد که ویروس کووید۱۹ به پروتئاز TMPRSS2 که در بدن انسان موجود است، برای ورود به سلول نیاز دارد. این پروتئاز یک هدف بالقوه برای مداخلات درمانی این ویروس است.
این پژوهشگران اذعان داشتند که پروتئین spike (پروتئین S) ویروس کورونا از طریق یک فرایند دو مرحله‌ای به سلول‌های انسان متصل می‌شود. این ویروس به آنزیم مبدل آنژیوتانسین دو (ACE2) برای ورود به سلول و پروتئاز TMPRSS2 برای S protein priming نیاز دارد. این مطالعه با مقایسه کوروناویروس قبلی و جدید نشان داد پاسخ آنتی‌بادی ایجاد شده توسط ویروس قبلی می‌تواند تا حدودی محافظت در مقابل ویروس جدید ایجاد کند که در کنترل پاندمی مفید باشد.
پژوهشگران دریافتند داروی camostat mesilate که در ژاپن برای درمان التهاب پانکراس به‌کار می‌رود موجب جلوگیری از ورود ویروس به سلول‌های اپی‌تلیال ریه در محیط کشت می‌شود. البته کاربرد درمانی این دارو در مبتلایان به کوروناویروس نیاز به مطالعات بالینی دارد.

https://www.cell.com/cell/fulltext/S0092-8674(20)30229-4?_returnURL=https%3A%2F%2Flinkinghub.elsevier.com%2Fretrieve%2Fpii%2FS0092867420302294%3Fshowall%3Dtrue#secsectitle0065

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار