کد خبر: ۸۳۴۰۸۱
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۳ 26 March 2020

محمدرضا نجفی،‌ نماینده مجلس در نامه‌ای به رییس‌جمهور، نسبت به مسامحه دولت و بی‌توجهی به نظرات کارشناسان و تجربه‌ دولت‌های دیگر در مدیریت بحران کرونا انتقاد کرد.

نجفی در نامه‌ای که روز پنجشنبه هفتم مهرماه منتشر شده نوشته است: «ظواهر امر حکایت از این دارد که برداشت و رویکرد شما در مدیریت بحران کنونی با بسیاری از کارشناسان و خبرگان دلسوز متفاوت است.»

او در این زمینه با اشاره به تجربه قرنطینه کامل و حداکثری در کشورهایی از جمله آلمان،‌ ایتالیا،‌ اسپانیا و چین نسبت به آغاز موج دوم شیوع بیماری در نیمه دوم فروردین در ایران در پی آنچه مسامحه دولت خواند، هشدار داد.

نجفی در همین زمینه اشاره کرد: «تقریبا کشوری نیست که با وضعیت آماری ما ( آماری که رسما اعلام می‌شود) در قبال این مساله چنین میزانی از ساده‌گیری و ساده‌انگاری را داشته باشد.»

این نماینده تهران با اشاره به انجام هشت میلیون سفر نوروزی نسبت به «شکنندگی سازمان سلامت کشور» هشدار داده است.

نجفی شیوه مقابله با این بیماری را «خنجری به ملت و دولت» خوانده و خطاب به روحانی نوشته است «حتی اگر امروز شما با منتقدانتان هم‌فاز شوید، اقدام عملی آن چندروزی به طول خواهد انجامید».

این نماینده مجلس در ادامه خواستار مشورت با متخصصان،‌ بازسازی ستاد مدیریت بحران،‌ قرنطینه کامل چهارهفته‌ای کشور و کنار گذاشتن ساده‌سازی و عادی‌نمایی شده است.

 

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار