اینگونه القاسازی‌ها برای تاکتیک تفرقه افکنی در نیروهای اصولگرای مجلس است. در واقع به نوعی اصلاح طلبان تاکتیک قدیمی «تفرقه اندازی و حکومت کن» را سرلوحه کار خود برای مجلس آینده در دستور کار قرار داده‌اند.
کد خبر: ۸۴۹۱۰۳
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۵ 11 May 2020

جریان اصلاحات همچنان که در درون خود بعد از شکست تلخی که در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی خورد، دچار تشتت آرا شده است، جنگ روانی را علیه مجلسی که اکثریت اصولگرا در آن حضور دارند، به شدت آغاز کرده است و هر روز برگی دیگر از تاکتیکهای سیاسی خود را در رسانه‌های زنجیره‌ای را رو می‌کند.

بعد از تخریب نوبت تفرقه رسید

اخیراً روزنامه سازندگی وابسته به حزب اصلاح طلب کارگزاران در صفحه اول خود تصویر رئیس جمهور دولت دهم را با تیتر «سایه احمدی‌نژاد بر سر مجلس» منتشر کرد. موضوعی که اینگونه القا می‌کرد که گروه سیاسی دیگری در داخل مجلس یازدهم وجود دارد که حرف و خواسته مجزایی دارد.

اینگونه القاسازی‌ها برای تاکتیک تفرقه افکنی در نیروهای اصولگرای مجلس است. در واقع به نوعی اصلاح طلبان تاکتیک قدیمی «تفرقه اندازی و حکومت کن» را سرلوحه کار خود برای مجلس آینده در دستور کار قرار داده‌اند.

روزنامه شرق دیگر جریده اصلاح طلب نیز در تیتر «احمدی نژادی‌ها کلید زدند» سعی کرد با همین شیوه بیان کند که احتمالاً فراکسیونی زیر نظر رئیس دولتهای نهم و دهم تشکیل می‌شود. اینکه القا شود مجلس یازدهم از خارج از آن در حال هدایت است نیز از جمله سیاست جنگ روانی اصلاحات علیه رقیب سیاسی است.

اصلاح طلبان با همین شیوه تفرقه افکنی سعی در ایجاد فضای سیاسی متشتت و فراکسیون سازی های مختلف در مجلس یازدهم برای از کار انداختن کارکرد مجلس آتی دارند. ساختار مجلس به سبب اینکه شورایی است و بایستی با رأی اکثریت لوایح و طرحها تصویب شود و به سر منزل مقصود برسد، نیاز به اجماع دارد. فراکسیون سازی به نوعی باعث ایجاد چند دستگی و بروز آرا و تصمیمات مختلف و بعضاً مخالف هم می‌شود.

موضوعی که جریان اصلاحات در قبال گروه دیگری انجام داد و سعی کرد با پر رنگ کردن اختلاف میان گروه سیاسی پایداری و دیگر شخصیت‌های جریان اصولگرایی این سیاست رسانه‌ای خود را به پیش ببرند. این درحالی است که اصولگرایان بخصوص در تهران با ارائه لیست واحد نشان دادند که می توانند به اجماع برسند

با این شرایط جریان اصلاحات به خوبی نیت و رویکرد خود را نسبت به مجلس آینده نشان داده است و بایستی هر روز از سوی رسانه های زنجیره ای این جریان سیاسی شاهد بکار بستن ترفندی برای تخریب مجلس آینده باشیم.

 

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار