کد خبر: ۸۵۳۹۵۷
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۶ 24 May 2020

سندرم التهابی مولتی سیستم در کودکان (MIS-C) شرایطی است که می تواند قسمت های مختلف بدن را ملتهب کند ، از جمله قلب ، ریه ها ، کلیه ها ، مغز ، پوست ، چشم ها یا دستگاه گوارش. 

ما هنوز نمی دانیم چه عواملی باعث MIS-C می شود. با این حال ، ما می دانیم که بسیاری از کودکان مبتلا به MIS-C ویروس ناشی از COVID-19 را دارند ، یا در تماس نزدیک با فرد مبتلا به COVID-19 بوده اند. MIS-C می تواند جدی و حتی کشنده باشد ، اما بیشتر کودکانی که به این بیماری مبتلا شده اند ، با مراقبت های پزشکی بهتر شده اند.

اگر فکر می کنید فرزند شما مبتلا به MIS-C است چه باید کرد؟

اگر کودک شما علائم MIS-C را نشان داد ، سریعاً با پزشک ، پرستار یا کلینیک فرزند خود تماس بگیرید:
تب
درد شکم
استفراغ
اسهال
گردن درد
راش
چشم های پرخون

آگاه باشید که همه کودکان علائم یکسانی ندارند.

اگر کودک شما هریک از این علائم هشدار اضطراری MIS-C یا سایر علائم مربوط به آن را نشان می دهد ، فوریت های اضطراری را بیابید:

تنفس مشکل دارد
درد یا فشار در سینه که از بین نمی رود
سردرگمی جدید
عدم توانایی بیدار شدن یا بیدار ماندن
لب یا صورت مایل به آبی
درد شدید شکم

پزشکان ممکن است آزمایش های خاصی را انجام دهند تا به دنبال التهاب یا علائم دیگر بیماری باشند. این آزمایشات ممکن است شامل موارد زیر باشد:

اکوکاردیوگرام
سونوگرافی شکمی

پزشکان ممکن است مراقبت های حمایتی از علائم ( تجویز دارو و / یا سرم برای بهبود فرزند شما) انجام دهند و ممکن است از داروهای مختلفی برای درمان التهاب استفاده کنند. بیشتر کودکانی که به MIS-C مبتلا می شوند ، باید در بیمارستان تحت معالجه قرار گیرند. برخی از آنها در بخش مراقبت های ویژه کودکان (PICU) تحت معالجه قرار می گیرند.

والدین یا مراقبینی که از سلامتی فرزندشان نگران هستند ، از جمله نگرانی در مورد COVID-19 یا MIS-C ، باید سریعاً با پزشک متخصص اطفال یا سایر خدمات درمانی تماس بگیرند. 

بر اساس آنچه اکنون در مورد MIS-C می دانیم ، بهترین راه برای محافظت از فرزندتان ، انجام اقدامات لازم حفاظتی روزمره برای جلوگیری از ابتلا فرزند شما و کل خانواده به کروناویروس عامل ایجاد COVID-19 است.

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار