کد خبر: ۸۵۵۶۸۶
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۰ 28 May 2020

دکتر حمید سوری استاد اپیدمیولوژی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اعلام کرد :

سالمندان بیش از سایر گروه‌های سنی درمعرض خطر ابتلای شدید ومرگ ناشی از این ویروس کووید ۱۹ هستند.متوسط سن فوت‌شدگان کرونا در کشور ما نیز بالاتر از  ۶۰سال است

مطالعه‌ای در ایالات‌متحده نشان داد که بیش از ۸۰٪ مرگ‌ومیر در بین افراد ۶۰ ساله و بالاتر رخ‌داده و بیشترین درصد پیامدهای شدید در بین افراد ۸۵ ساله مشاهده‌شده است.

از طرفی نیز ممکن است، فاصله‌گذاری اجتماعی و یا قرنطینه به‌ویژه در افراد سالمند سبب بروز مشکلات روانی و شدت یافتن بیماری‌های مزمن آن‌ها می شود .

سالمندان باید منابع کافی از مواد غذایی فاسد نشدنی را در دسترس داشته باشند و داروهای لازم برای حداقل ۳۰ روز خود را تهیه کنند تا نیاز نباشد از منزل خارج شوند.

مطالعه‌ای نشان داد که آلودگی یک نفر از سالمندان مقیم  یک مرکز نگهداری سالمندان، منجر به آلودگی ۱۲۹ نفر شامل ساکنین، کارکنان و ملاقات‌کنندگان و فوت ۲۳ نفر شد. لذا پیشگیری، غربالگری و شناسایی سریع مبتلایان و اجرای محدودیت‌هایی نظیر ملاقات و تماس‌های فیزیکی غیرضروری حیاتی هستند.

پرستاران سالمند علاوه برای تقویت اقدامات بهداشت فردی مانند استفاده از ماسک بخصوص در زمان ارائه خدمات به سالمند، شستن مرتب دست‌ها با مواد ضدعفونی‌کننده و پرهیز از مواجهه با سایر افراد و حضور در اجتماعات یا تماس با افراد مبتلا یا محتمل، برای محافظت از سالمند تحت نظر خود در برابر کووید ۱۹ تلاش کنند.

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار