حرف های قابل توجه یک قاضی دادگاه خانواده در کرمان؛
معتقدم که احکام طلاق به ویژه در طلاق های توافقی اگر به موقع و فوری صادر شود، احتمال بازگشت زوجین را افزایش داده و از آسیب های ناشی از ازدواج مجدد، طلاق با وجود فرزند و... جلوگیری می کند.
کد خبر: ۸۵۷۸۲۱
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۰ 03 June 2020

رئیس شعبه ششم دادگاه خانواده شهر کرمان گفت: قوانین به روز، کارآمد و متناسب با نیازها و منطبق به نگاه نسل جدید از نیازهای کنونی حوزه خانواده به شمار می رود.

جمال الدین محمد شیخ بهائی با اشاره به این مطلب که در حال حاضر قوانین خوبی در حوزه خانواده در کشور وجود دارد، افزود: قانون خانواده در ایران تنها قانون فارغ از تشریفات است که در حوزه حمایت از خانواده به ویژه بانوان به خوبی ورود کرده است اما این قوانین نیز باید به روز شده و تناسب آن با جامعه امروز حفظ شود.

وی مشاوره های غیرتخصصی را از جمله عوامل آسیب زا در حوزه خانواده برشمرد و ادامه داد: موضوع ازدواج در ایران برعکس سایر کشورها تنها ازدواج دو فرد با یکدیگر نیست، بلکه ازدواج دو فرهنگ و دو خانواده است و باید متناسب با فرهنگ اصیل ایرانی و شرایط موجود در این زمینه برنامه ریزی شود.

رئیس شعبه ششم دادگاه خانواده شهر کرمان با تاکید بر این مطلب که افزایش سطح سواد و درآمد افراد از خشونت های خانوادگی پیشگیری نمی کند، اظهارداشت: در بسیاری از پرونده های وارده به دادگاه خانواده مشاهده می شود که زوجین با وجود تحصیلات بالا و رفاه مناسب دچار اختلافات جدی هستند و حتی ضرب و جرح و توهین نیز در بین این افراد وجود دارد.

وی بابیان این مطلب که بسیاری از دادخواست های طلاق توسط زوجین به همراه فرزندان مشترک است، عنوان کرد: معتقدم که احکام طلاق به ویژه در طلاق های توافقی اگر به موقع و فوری صادر شود، احتمال بازگشت زوجین را افزایش داده و از آسیب های ناشی از ازدواج مجدد، طلاق با وجود فرزند و ... جلوگیری می کند.

رئیس شعبه ششم دادگاه خانواده شهر کرمان تصریح کرد: از دیدگاه اسلام، ازدواج عبادت است اما احکام، وظایف و شرایطی دارد که باید رعایت شوند و در این رابطه وظایف همسران به تفکیک زن و مرد به خوبی تبیین شده که با اجرای آنها می توان یک زندگی شیرین و بدون دغدغه را محقق ساخت زیرا دیدگاه روانشناسی احکام اسلام بسیار قوی است.

شیخ بهائی با بیان این مطلب که متاسفانه بسیاری از صحبت های ضروری میان زوجین ناگفته باقی می ماند و در بسیاری از موارد موجب بروز اختلافات می شود، گفت: این صحبت ها و ناگفته ها در هیچ کجا حتی صدا و سیما نیز بیان نمی شود و این در حالی است که بسیاری از این صحبت ها را می توان در قالب های نمایشی، سینمایی و تئاتر به جامعه عرضه کرد و البته اخیرا مواردی از این نمونه گفتمان ها در سریال های عرضه شده در صدا و سیما از جمله در مجموعه زیرخاکی مشاهده شده که زوجین حتی زمانی که برای بدبختی ها و گرفتاری های خود گریه می کنند نیز، نوع صحبت کردن شان موجب دلگرمی برای تداوم یک زندگی خوب است.

این قاضی حوزه خانواده با تاکید بر این مطلب که برای جزء به جزء مسائل خانواده باید متناسب با فرهنگ ایرانی و اسلامی برنامه ریزی کرد، ادامه داد: بسیاری از زوجین در حالی برای حل مشکلات خود از فضای مجازی بهره می گیرند که متخصصان این حوزه یا اصلا ورودی به آن نداشته اند و یا ورود به موقعی انجام نشده است.

شیخ بهائی تاکید کرد: ورود دیرهنگام و غیر تخصصی به مسائل خانواده در فضای مجازی موجب شده که افراد از سلبریتی ها و افرادی که شایستگی لازم را ندارند، آموزش ببینند.

 

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار