عضو رسمی خانه مطبوعات کرمان؛
حسن عباسی عضو رسمی خانه مطبوعات کرمان با بیان اینکه بالاترین رأی نامزد حاضر در انتخابات کمتر از یک سوم اعضای رسمی خانه مطبوعات بود، گفت: این خود میزان مقبولیت و مشروعیت این انتخابات و منتخبان آنرا نشان می‌دهد اگر این مجمع به صورت حضوری برگزار می‌شد قطعاً به حد نصاب لازم دست نمیافت.
کد خبر: ۸۶۳۶۶۳
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۶ 16 June 2020

حسن عباسی عضو رسمی خانه مطبوعات کرمان در گفتگو با خبرنگار «تابناک» پرده از روند انتخابات هیأت مدیره خانه مطبوعات کرمان برداشت وی روند برگزاری انتخابات را تأسف برانگیز خواند و گفت: در وهله اول به دلیل عملکرد بد و دخالت‌های وزارت ارشاد اعضای خانه دلسرد و هیأت مدیره در ۹ ماه منتهی به انتخابات هیچ‌گونه عملکردی نداشت و حتی طبق اساسنامه جلسات ماهیانه را تشکیل ندادند.

این فعال رسانه‌ای تأكید كرد: اداره کل ارشاد از یک ماه پیش تلاش‌های خود را آغاز کرده بود تا افراد مورد اعتماد خویش را روانه هیأت مدیره کند افرادی که بله قربان گوی بی چون و چرا باشند و صرفاً منویات را اجرا کنند و در این راستا کار به جایی رسید که پرسنل این اداره شبانه روز با موبایل با افراد مختلف در تماس بوده و آنها را تشویق می‌کردند.

انتخابات خانه مطبوعات کرمان کمترین میزان مشارکت اعضا را در کشور داشت / ارشاد به دنبال ورود بله قربان‌گوها به هیأت مدیره خانه مطبوعات بود

وی تصریح کرد: پس از استقبال سرد اهالی مطبوعات برای نامزدی در هیأت مدیره ناگهان دو چهره «بله قربان گو» وارد عرصه شدند اولی سالهاست با اینکه سمتی در این حوزه ندارد همواره از سوی مدیران ارشاد به جلسات ارشاد دعوت می‌شود و چهره دوم که به نوعی پسرخوانده چهره اول محسوب می‌شود شخص دائم النامزد انتخابات‌های خانه مطبوعات و کلا همه انتخاباتهاست نامبردگان در دو دوره قبل در خانه مطبوعات مسئولیت داشتند و در نهایت بدون هیچ عملکردی دفتر خرابه‌ای و انبوهی از مشکلات مالی را برجای گذاشتند.

عباسی اظهار کرد: ویژگی این افراد؛ کرنش در مقابل قدرتمندان از هر نوع است به نحوی که برای حفظ قدرت خود به هیچ اصولی معتقد نیست و پای استاندار سابق را به انتخابات خانه مطبوعات گذشته باز کرد تا بتواند چند صباحی بیشتر در کسوت مدیریت خانه مطبوعات بماند.

اخبار مرتبط:

نامزد بازرسی در انتخابات خانه مطبوعات کرمان؛
برای پرهیز از شکل‌گیری یک نهاد غیرمستقل از نامزدی انتخابات خانه مطبوعات استعفا دادم

 رییس هیات مدیره خانه مطبوعات کرمان:
با عدم شرکت در مجمع عمومی خانه مطبوعات از تشکیل هیأت مدیره فرمایشی جلوگیری کنیم

استعفای رییس هیأت مدیره خانه مطبوعات کرمان در اعتراض به عدم برگزاری انتخابات این تشکل

وی در رابطه با روند برگزاری رای‌گیری امروز خانه مطبوعات چنین گفت: تا ۳ دقیقه به پایان برگزاری این مجمع حد نصاب نداشت و چندین نفر از جمله همسر یکی از نامزدها به عنوان ناظر و افراد دیگر با پیامک و زنگ به نوعی محل برگزاری انتخابات را به ستاد انتخاباتی تبدیل کرده بودند علاوه بر اینها حضور نماینده یک تشکل خاص هم در محل نظارت بر انتخابات شائبه برانگیز بود و توجیهی نداشت.

حسن عباسی در ادامه افزود: با ترفندهای مختلف و فراقانونی در ساعت ۱۲ که پایان وقت قانونی انتخابات بود تنها نیمی از واجدین شرایط در انتخابات شرکت کرده بودند و بعد از اینکه مجمع به «ضرب و زور» به حد نصاب لب مرزی رسید و زمان انتخابات تمدید شد عده‌ای دیگر تنها برای یک‌دست نشدن جریان رأی‌گیری در انتخابات به صورت حداقلی شرکت کردند و تنها به گزینه بازرس رأی دادند.

عضو خانه مطبوعات تشریح کرد: این انتخابات مواردی دیگری داشت که خلاف اساسنامه بود و بنده این موارد را در مراجع بالاتر و در صورت عدم پاسخ در دیوان عدالت اداری پیگیری خواهم کرد.

وی افزود: بالاترین رأی نامزد حاضر در انتخابات کمتر از یک سوم اعضای رسمی خانه مطبوعات بود که این خود میزان مقبولیت و مشروعیت این انتخابات و منتخبان آن را نشان می‌دهد اگر این مجمع به صورت حضوری برگزار میشد قطعاً به حد نصاب لازم دست نمیافت.

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۸
احسنت
امیرتیموری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۸
بله تمدید زمان انتخابات خانه مطبوعات و فشار بر اعضا برای شرکت در انتخابات غیر قانونی بود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۸
لایک
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار