زاهدی:
رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس دهم با تأکید بر ضرورت جذب و پرورش معلم به ویژه برای مناطق محروم، گفت: یکی از اولویت‌های امروز آموزش و پرورش تأمین کادر انسانی با توجه به بازنشسته ۳۰۰ هزار معلم تا سه آینده است.
کد خبر: ۸۶۵۰۴۸
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۶ 21 June 2020

به گزارش «تابناک» محمدمهدی زاهدی در گفت‌وگو با  خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت با تأکید بر ضرورت اجرای نظام رتبه بندی معلمان، اظهار کرد: امروز تفاوت فاحشی میان دریافتی معلمان در مدارس و اساتید دانشگاه وجود دارد که اگر نظام رتبه بندی معلمان به درستی اجرا شود، این فاصله معنادار منطقی می‌شود.

۳۰۰ هزار معلم تا ۳ سال آینده بازنشسته می‌‎شوند

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس یازدهم با تأکید بر اینکه در این راستا با افزایش نظارت‌ها می‌توان، دولت را وادار به اجرای رتبه بندی کرد، افزود: از سوی دیگر در کنار اجرای دقیق رتبه بندی باید به همترازی حقوق بازنشستگان نیز دنبال شود.

اکثر معلمان بازنشسته یک سوم شاغلان دریافتی دارند

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس دهم با یادآوری اینکه امروز برخی از بازنشستگان فقط یک سوم شاغلان دریافتی دارند، گفت: در شرایطی که اکثر معلمان بازنشسته فرزندان در آستانه ازدواج دارند، باید بیش از سایرین مورد توجه قرار گیرند.

زاهدی، از دیگر اولویت‌های آموزش و پرورش در دوره جدید مجلس یازدهم را مقام سازی 120 هزار کلاس درس برشمرد و گفت: بودجه این مهم باید با کمک مجلس تأمین شود و در این مسیر کمیسیون آموزش مجلس یازدهم پیشگام خواهد بود.

وی، عدالت آموزشی به معنای تأمین کادر آموزشی به ویژه در مناطق محروم را یکی دیگر از اولویت‌های آموزش و پرورش دانست و اضافه کرد: با توجه به اینکه تا سه سال آینده 300 هزار معلم بازنشسته می‌‎شوند، آموزش و پرورش باید در این زمینه برنامه داشته باشد و کمیسیون آموزش مجلس یازدهم نیز در این ارتباط از وزارتخانه برنامه می‌خواهد.

انتهای پیام/*

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار