کد خبر: ۸۷۰۴۴۹
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۵ 03 July 2020

پژوهشگران موفق شده‌اند 99.9% کووید19 موجود در قطرات معلق در هوا را توسط طول موجی از نور فرابنفش که برای انسان خطرناک نیست، از میان ببرند.
سرپرست پژوهش، دیوید برنر، استاد کرسی هیگینز متخصص پرتودرمانی و بیوفیزیک مدرسه پزشکی و جراحی دانشگاه کلمبیا و رییس مرکز پژوهشهای رادیولوژی مرکز پزشکی ایروینگ دانشگاه کلمبیاست.

1- پژوهشگران تخمین میزنند که تماس مداوم با طیف بلند نور مهتابی‌های فرابنفش موج کوتاه در حد مجاز کنونی، حدود 90 درصد ویروسهای معلق در هوا را در مدت 8 دقیقه از بین میبرد. این میزان در 11 دقیقه به 95 درصد، در 16 دقیقه به 99 درصد و در 25 دقیقه به 99.9 درصد میرسد.

2- استفاده از لامپهای فرابنفش موج کوتاه در محیط عمومی مسقف قابل اجرا و ایمن است و میتواند خطر انتقال فرد به فرد کووید 19 را کاهش دهد.

3- مهتابیهای فرابنفش برای استفاده در بیمارستان، اتوبوس، هواپیما، قطار، ایستگاه‌های قطار، مدارس، رستوران، دفاتر شرکت‌ها، تاتر، سینما، سالن ورزشی، و هرکجا که مردم تجمع می‌کنند مناسب است.

4- مهتابی‌های فرابنفش میتوانند به صورت ترکیبی با دیگر روشهای پیشگیری مانند استفاده از ماسک، شستشوی مدام دستها و ... از انتقال کووید 19 جلوگیری کنند.

 

منبع:
https://www.nature.com/articles/s41598-020-67211-2

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار