تابناک گیلان/ با شیوع مجدد کرونا، آمار مبتلایان به این ویروس روزانه در حال افزایش است، ویروسی که بین نماینده مجلس، وزیر، مسوول و مردم عادی تفاوتی قائل نیست و ظاهرا دامن همه را می گیرد.
کد خبر: ۸۷۱۲۳۸
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۳ 05 July 2020
 
تابناک گیلان/ با شیوع مجدد کرونا، آمار مبتلایان به این ویروس روزانه در حال افزایش است، ویروسی که بین نماینده مجلس، وزیر، مسوول و مردم عادی تفاوتی قائل نیست و ظاهرا دامن همه را می گیرد.
 
 

با شیوع مجدد کرونا، آمار مبتلایان به این ویروس روزانه در حال افزایش است، ویروسی که بین نماینده مجلس، وزیر، مسوول و مردم عادی تفاوتی قائل نیست و ظاهرا دامن همه را می گیرد.

به گزارش تابناک، از آخرین روزهای بهمن سال گذشته تا امروز همچنان کشور درگیر کروناست، ویروسی که در کل دنیا گسترش پیدا کرده و خیالی برای رفتن هم ندارد.

در روزهای ابتدایی شیوع کرونا همزمان با آخرین ماه های کاری مجلس دهم تمهیداتی برای جلوگیری از ابتلای نمایندگان آن دوره و به تبع آن مردم اندیشیده شد چه اینکه آن زمان به واسطه تبلیغات انتخاباتی، نمایندگان بیشتر از هر زمانی در در اجتماعات حضور داشته و ممکن بود ادامه حضورشان در پارلمان باعث گسترش هر چه بیشتر این ویروس منحوس شود.

آن زمان در بحبوبه بررسی بودجه سال 1399 جلسات علنی مجلس شورای اسلامی با تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا تعطیل شد و این تعطیلی تا آخرین روزهای فروردین ماه سال جاری ادامه پیدا کرد، اقدامی که گرچه با هدف پیشگیری صورت گرفت اما انتقادات فراوانی را از سوی نمایندگان آن دوره به دنبال داشت و از گوشه و کنار هم نام هایی از بهارستان نشین ها مبتلا به کرونا شنیده می شد.

با آغاز مجلس یازدهم ، تعطیلی ها پایان یافت و حتی دیگر خبری از فاصله گذاری های اجتماعی بین نمایندگان جدید نبود، آن ها به روال روزهای بدون کرونا در کنار هم نشسته و حتی در مواردی بدون ماسک و وسایل حفاظت شخصی با یکدیگر گفت و گو می کردند. شاید همین موضوع و بی توجهی به هشدارها و پروتکل های بهداشتی باعث شد که تعدادی از نمایندگان مجلس یازدهم به کرونا مبتلا شده و حتی در روزهای بعدی هم این آمار افزایش یابد.

قبل از آغاز مجلس یازدهم، فاطمه رهبر و محمدعلی رمضانی منتخبان تهران و آستانه اشرفیه به دلیل کرونا فوت کردند و امروز ابتلای 5 نماینده این دوره به این ویروس قطعی شده است.

محمد مهدی زاهدی نماینده کرمان اولین نماینده مبتلا به کرونا در این دوره بود؛ او به دلیل مشکلات تنفسی ناشی از این بیماری مدتی در بخش آی سی یو در یکی از بیمارستان های تهران بستری شد و بعد از گذشت دو هفته با مساعد شدن حالش ادامه درمان را در خانه سپری می کند.او بنا بر توصیه پزشکان نباید حداقل تا دو هفته دیگر از منزل خارج شده و اجازه حضور در جلسات پارلمان را ندارد. زاهدی از کاندیداهای ریاست کمیسیون آموزش و تحقیقات بود که کرونا به او اجازه حضور در این مصاف انتخاباتی را نداد.

محمدطلا مظلومی نماینده بهبهان دیگر نماینده مبتلا به کرونا است که این موضوع را دفتر ارتباط مردمی او اعلام کرد. طبق توضیح داده شده، بعد از دیدارهای فشرده مردمی و بازدیدهای مکرر از نقاط مختلف حوزه انتخابیه و بروز برخی علائم، تست کرونای این نماینده مثبت شده و اکنون در قرنطینه و تحت درمان است.

حجت‌الاسلام سیدمحمد موحد نماینده مردم کهگیلویه و بهمئی نیز ابتلایش به کرونا را از طریق دفتر ارتباطات مردمی خود اعلام کرد. او هم این طور توضیح داد که با شیوع ویروس کرونا و برنامه های فشرده دیدارهای و بازدید از مناطق مختلف، تست کرونایش مثبت اعلام شده و بنا بر توصیه پزشکان و متخصصین، بالاجبار همه برنامه های ملاقات، بازدید و جلسات از پیش تعیین شده لغو می‌شود و تا اطلاع ثانوی برای حفظ سلامتی خود و مردم در قرنطینه خواهند بود. موحد در این پیام از همه مردم خواسته که بهداشت فردی و توصیه های بهداشتی و درمانی را برای جلوگیری از ابتلا به کرونا رعایت کنند.

حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده شاهین‌شهر، برخوار و میمه و عضو هیات رییسه مجلس چهارمین نماینده ای است که به کرونا مبتلا شده است، این موضوع رامدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان شاهین‌شهر و میمه اعلام کرد.
طبق توضیحات حاجی دلیگانی، حال عمومی اش خوب بوده و در خانه است اما از همه مردم خواست که با جدی گرفتن کرونا از زدن ماسک و رعایت نکات بهداشتی غافل نشوند.

آخرین نماینده مبتلا به کرونا، علی‌عسگر ظاهری نماینده مسجد سلیمان است که پیش از ابتلا، خواستار افزایش امکانات در حوزه انتخابیه اش برای مقابله با کرونا شد و تاکید داشت که با توجه به شیوع این ویروس در استان خوزستان باید با اقدامات پیشگیرانه در سطح استان از شیوع آن جلوگیری شود.

طبق بررسی های به عمل آمده حال عمومی این نمایندگان مساعد است و بعد از اتمام دوران درمان و نقاهت مجددا در جلسات پارلمان حضور پیدا می کنند اما مهم نحوه ادامه کار مجلس و تشکیل جلسات علنی با رعایت پروتکل های بهداشتی، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و زدن ماسک است که از فردا در تمامی اجتماعات اجباری شد، قطعا این توصیه ها و اجبارها شامل نمایندگان مجلس شورای اسلامی هم می شود. امید می رود با رعایت این موارد دیگر نماینده ای به کرونا مبتلا نشود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار