کد خبر: ۸۷۴۴۰۱
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۷ 12 July 2020

حسین حسین‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در رابطه با جهش سوم صنعت پتروشیمی، گفت: در حال حاضر ۵۶ مجتمع پتروشیمی با ۶۶ میلیون تن تولید در صنایع بالا و پایین دستی در کشور فعال هستند اما درصورت تحقق جهش سوم صنعت پتروشیمی تا سال ۱۴۰۴ این تولیدات به بیش از ۱۰۰ میلیون تن می‌رسد این جهش ماحصل برنامه‌ریزی چندین ساله است.

چه خوش بینانه؛ دستاوردهای جهش سوم صنعت پتروشیمی چیست؟/از اشتغال‌زایی تا ارزآوری!

به گفته نماینده مردم لارستان، خنج، گراش و اوز در مجلس شورای اسلامی اشتغال‌زایی، ارزآوری، خودکفایی در تولید برخی از کالاها، بی‌نیازی از واردات، جلوگیری از خام‌فروشی و افزایش تعداد محصولات تولیدی ازجمله دستاوردهای جهش سوم صنعت پتروشیمی به شمار میآیند.

وی همچنین افزود: هم‌اکنون طرح‌های تعریف‌شده در چارچوب جهش دوم (طرح‌هایی که تا ۱۴۰۰به بهره‌برداری می‌رسند) و طرح‌های جهش سوم (که تا ۱۴۰۴ به بهره‌برداری می‌رسند) در حال اجرا هستند.

مهندس حسین زاده با بیان اینکه با بهره‌برداری از طرح‌های جهش دوم و جهش سوم صنعت پتروشیمی، تحولی عظیم در این صنعت رخ خواهد داد، اضافه کرد: چندین طرح منتخب در نقشه راه صنعت پتروشیمی در حال اجرا است که این طرح‌ها به‌طور منظم در حال پایش و ارزیابی هستند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به اینکه با اجرای طرح‌های جهش دوم، ظرفیت تولید صنایع پتروشیمی ایران از ۶۶ میلیون تن کنونی به ۱۰۰ میلیون تن در سال ۱۴۰۰ می‌رسد، گفت: همچنین با تحقق جهش سوم ظرفیت تولید به ۱۳۳ میلیون تن در سال ۱۴۰۴ خواهد رسید و این روند از اهمیت صنعت پتروشیمی در توسعه متوازن کشور حکایت دارد.

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار