رضاحسینی قطب آبادی:
عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس می گوید باید به وضعیت اموال و دارایی مدیران شرکت ملی مس ایران رسیدگی شود زیرا اگرچه شرکت ملی صنایع مس ایران به عنوان یکی از پول سازترین شرکت‌ها شناخته می‌شود اما شاهد ریخت و پاش های بسیاری در این شرکت هستیم.
کد خبر: ۸۷۷۹۰۳
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۶ 21 July 2020

به گزارش «تابناک»؛  مصطفی رضا حسینی قطب آبادی عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاه به ضرورت رسیدگی به لیست اموال و دارایی مدیران شرکت ملی صنایع مس ایران در طول 40 سال گذشته تاکنون، گفت: باید به وضعیت اموال و دارایی مدیران شرکت ملی مس ایران رسیدگی شود زیرا اگرچه شرکت ملی صنایع مس ایران به عنوان یکی از پول سازترین شرکت‌ها شناخته می‌شود اما شاهد ریخت و پاش های بسیاری در این شرکت هستیم.

اموال مسئولان شرکت ملی صنایع مس در طول ۴۰ سال گذشته مورد بررسی قرار گیرد؛دیوان محاسبات و قوه قضاییه ورود کنند

نماینده مردم شهر بابک در مجلس شورای اسلامی افزود: اگرچه برخی از مدیران عامل، اعضای هیئت مدیره، معاونان و روسای مجتمع های شرکت ملی مس پاکدست و سلامت بوده و عملکرد خوبی داشتند اما دارایی و اموال برخی از آنها با حرف و حدیث‌های بسیاری همراه است، بنابراین دارایی همه مسئولان شرکت ملی مس در طول ۴۰ سال گذشته باید مورد بررسی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه ما به عنوان نماینده مردم باید از نحوه کسب درآمدهای هنگفت مدیران عامل مجموعه مس اطلاعات به دست آوریم، اضافه کرد: باید دارایی اعضای هیئت مدیره، معاونان، عامل شرکت ملی مس و روسای مجتمع های این مجموعه در ادوار گذشته تاکنون مورد بررسی قرار گیرد، از دیوان محاسبات و قوه قضاییه می‌خواهم به این موضوع ورود کنند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم اظهار کرد: بسیاری از مدیران ادوار گذشته شرکت ملی صنایع مس ایران از قِبل این مجموعه شرکت‌های بسیاری در بخش خصوصی راه اندازی کردند به گونه‌ای که پس از بازنشستگی نیز دستی بر آتش داشته و در صنعت مس تصمیم‌ساز و تصمیم‌گیر بوده و به کسب درآمدهای هنگفت مشغول اند.

وی تصریح کرد: من تمایلی به تحقیق و تفحص ندارنم چرا که این امر زمان‌بر است اما اگر دیوان محاسبات که ارسال نامه برای این نهاد را پیگیری می کنم و قوه قضاییه به عنوان مدعی‌العموم وارد موضوع نشود، قطعا تحقیق و تفحص از شرکت ملی صنایع مس را کلید می زنم زیرا اتفاقات ناخوشایندی در این مجموعه افتاده و افراد به درآمدهای هنگفتی رسیدند که حق مردم محروم بوده است.

وی همچنین به حادثه سال 82 در شهر بابک اشاره کرد و ادامه داد: در سال ۸۲ در کارخانه ذوب مس خاتون آباد شهرستان شهربابک که در مراتع مردم برپا شده بود به دلیل بی‌تدبیری مسئولان وقت و شورای تامین استان با مردم این منطقه برخورد نامناسبی صورت گرفت که علیرغم برخورد نامناسب با مردم هیچ نهادی با عوامل و مقصران اصلی این حادثه تلخ برخورد نکرد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: وزیر صنعت، معدن و تجارت وقت، مدیران شرکت ملی مس، استاندار و اعضای شورای تامین نه تنها بازخواست نشدند بلکه ارتقا نیز یافتند.

وی بیان کرد: بیش از ۲۰ سال از این حادثه از رئیس قوه قضاییه که به عدالت مشهور است می‌خواهم به موضوع ورود کرده و مسئولان وقت استان و وزارت صنعت، معدن و تجارت بازخواست کند زیرا این موضوع خواسته به حق مردم است و من به عنوان نماینده مردم با پیگیری خواستار بازشدن پرونده مشکلات ایجاد شده در سال ۸۲ در شهربابک هستم.

انتهای پیام/*

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار